[音樂] Aurora -〈Queendom〉

2021/10/26閱讀時間約 3 分鐘
Aurora,北歐的白髮精靈,以極光為名,歌聲空靈,舞姿狂野,很夢幻的女孩。Queendom 轉變自 Kingdom (王國)一詞,有人翻譯為后土,帶有女權意識,但我覺得更重要的主旨是在強調包容與慈悲,MV超美,舞蹈服裝舞者都很完美。
Queendom
-----
官方MV
-----

Aurora - Queendom

進程:A > B > C ---> D > B > C ---> E > C
A
The underdogs are my lions
弱者是我的驕傲
The silent ones are my choir
沉默者是我的合聲
The women will be my soldiers
女人將會是我的士兵
With the weight of life on their shoulders
承擔生命的重量
B
Drink until you've had enough
喝到盡興為止吧
I'll drink from your hands
我會接過你的傳承
I will be your warrior
我將成為你驍勇的戰士
I will be your lamb
我也將成為你溫順的綿羊
C
Till queendom come
直到后土降臨
Till queendom come
直到后土降臨
My queendom come
直到后土降臨
Our queendom come
我們的后土降臨
D
The sea waves are my evening gown
海浪是我的晚禮服
And the sun on my head is my crown
頭頂上的陽光是我的皇冠
I made this queendom on my own
我親手打造這塊后土
And all the mountains are my throne
群山便是我的寶座
B
C
E
I hunt the grounds for empathy
我出於同理而狩獵
And hate the way it hides from me
不滿於他躲藏的樣子
Of care and thirst I have become
出於關心與渴望,我來到這裡
You have a home in my queendom
你將在我的王權下享有安身之處
You have a home in my queendom
你將在我的王權下享有安身之處
You have a place in my queendom
你將在我的王權下擁有一己之地
You have a home
你會有個家
C
-----
分享清單:RaeLog Introduce in Youtube
-----
#rae_listen #Aurora #挪威歌手 #Queendom #音樂 #女權
4會員
79內容數
我浪費的時間紀錄
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!