邱同學:口說書寫大躍進,英語彷彿變母語!

2023/08/02閱讀時間約 5 分鐘
raw-image

媽媽學習有成,推薦兒子也加入!

有一天,我媽媽給我買了一個叫做「玩轉文法」的APP來學文法,希望我打好英文基礎,當時她已使用「攻其不背」上課一段時間,也覺得效果很不錯。在我完成「玩轉文法」課程後,她又接著在暑假期間買了「攻其不背」給我,因為她希望我能提高英文能力。

即使開學也持續登入攻其不背上課

剛開始上「攻其不背」時,我試著熟悉它的系統,所以我每天上一堂課,每堂課花2.5小時,在上了30堂課之後,我掌握了訣竅,英文也進步了,所以後來每堂課只需要花費45分鐘。 那個暑假結束後我回到學校,由於不像暑假期間有太多時間可以上課,所以我更加珍惜時間,盡力充分利用每一分鐘。

助我考過英檢,英語變得像母語一樣!

「攻其不背」課程有5個階段,分別是:學習新課程、句子重組、聽到什麼打什麼、填空練習,以及最後的聽寫測驗,這樣的學習系統設計讓我驚豔現在我已上了205堂課!我不再害怕說英文,英文也變得像是我的母語一樣,更開心的是,我也因此通過全民英檢的考試,我無法想像如果沒有使用「攻其不背」,我的英文會是什麼樣子,最後,我要感謝「攻其不背」幫助我擴大詞彙量並提高我的英文能力!



學員撰寫的英文心得原文:

One day, my mother bought me an app called 玩轉文法. At that time, she had already been using 攻其不背. After I finished 玩轉文法, she bought me 攻其不背 because she wanted me to improve my English.

When I started using 攻其不背, I took one class each day because I was on summer vacation. In the first few classes, I tried to navigate its system, so I took 2.5 hours for each class. However, after 30 classes, I got the hang of it, and it took me 45 minutes for each class.

After that summer, I went back to school, and I didn’t have a lot of time to study with 攻其不背, so I took 1 to 5 classes per month. When there was one month left until the deadline, I still had about 80 classes remaining. My mother decided to buy 240 more classes, so the total number of classes became 432, which was a lot for me. And I had only 1.5 years to finish it, so I tried my best to make the most of it.

After using 攻其不背, I am not afraid of speaking English anymore. It feels like my mother tongue. I can't imagine what my English level would be like if I hadn't used 攻其不背.

Another goal I have is to pass the first stage of the GEPT Intermediate level and the second stage of the GEPT Elementary level. I believe I can pass these two tests if I spend more time using 攻其不背.

There are 5 stages for each 攻其不背 class. In addition, there are four warm-up activities before the first class. You will learn new materials in stage one, reorganize sentences in stage two, type out sentences in stage three, fill in the blanks in stage four, and do a dictation test in the last stage. The design of the learning system surprised me. Who came up with this brilliant idea?

Lastly, I want to express my gratitude to 攻其不背 for helping me expand my vocabulary and improve my English.

HOPEnglish 希平方
HOPEnglish 希平方
「 創新、研發、整合至希望的平方,希望無限的意涵與新的希望。」 LOGO 設計取其企業創辦人 Charlie 與 CY 之英文姓名第一個字母,共同打造優質的英文影音學習平台,以重覆播放的學習理念為核心,為莘莘學子帶來學英文的新希望!
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容