【歌詞翻譯】Dayglow - Can I Call You Tonight? 今晚我能不能打給你? #純歌詞翻譯

2024/04/15閱讀時間約 5 分鐘

📞中英歌詞對照🐻

I feel close

我覺得很親密

Well maybe I'm not, heaven knows

也許我並沒有,天知道

It's a spotlight stuck on the ceiling

像一盞吊在天花板上的聚光燈

Why are these the things that I'm feeling?

為何我會有這些感覺?

There's so much time

還有那麼多時間

For me to speak up, but I keep quiet

可以讓我開口說話,但我卻保持沉默

I'll complicate the most of the mantra

我總是想的太複雜

The power's out and I can't turn the fan on

停電了,風扇打不開


So can I call you tonight?

今晚我能不能打給你?

I'm trying to make up my mind

我得下定決心

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real?

告訴我什麼是真的

I hear your voice on the phone

電話裡我聽到你的聲音

Now I'm no longer alone

現在我不孤單了

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real anymore?

告訴我還有什麼是真的

Cause I wouldn't know

因為我想不透


Voice so low

低沉的聲音

Sneaking around, so it goes

不斷徘徊在耳邊

I always try my best to listen

我總是盡力聆聽

Picking up things that I can fidget

拿起手邊的小物把玩

Circle speed

風扇轉動

Pacing around, watching my feet

來回踱步,看著我的腳

Batteries drain, I get the memo

電力不足,我懂了

"I think that I might have to let you go"

"我想我得放手"


So can I call you tonight?

今晚我能不能打給你?

I'm trying to make up my mind

我得下定決心

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real?

告訴我什麼是真的

I hear your voice on the phone

電話裡我聽到你的聲音

Now I'm no longer alone

現在我不孤單了

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real anymore?

告訴我還有什麼是真的

Cause I wouldn't know

因為我想不透


(We're sorry; you have reached a number that has been disconnected or is no longer in service)

(對不起: 您所撥打的號碼已停用或不存在)

(If you feel you have reached this recording in error please check the number and try your call again)

(如果您認為有誤,請檢查號碼然後重撥)

Don't go, don't go so easy

別走,別輕易離開

Don't go, don't go and leave me

別走,不要離開我

Don't go, don't go so easy

別走,別輕易離開

Don't go, don't go and leave me

別走,不要離開我

Don't go, don't go so easy

別走,別輕易離開

Don't go, don't go and leave me

別走,不要離開我

Don't go, don't go so easy

別走,別輕易離開

Don't go, don't go and leave me

別走,不要離開我


So can I call you tonight?

今晚我能不能打給你?

I'm trying to make up my mind

我得下定決心

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real?

告訴我什麼是真的

I hear your voice on the phone

電話裡我聽到你的聲音

Now I'm no longer alone

現在我不孤單了

Just how I feel

我到底在想什麼

Could you tell me what's real anymore?

告訴我還有什麼是真的

Cause I wouldn't know

因為我想不透

0會員
5內容數
Welcome to Feina Salon! 我會不定期分享西洋音樂、歌詞翻譯,還有電影&影集觀看心得 Hope you like it!❤️
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!