September 22

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Waste no time in idle thoughts and chatter. Use every moment of time in loving, positive, constructive thoughts and words. Realise that the thoughts you project can help or mar; therefore be master of your thoughts and words and not a slave to them. Why not enjoy life to the full? You can only do that when you are giving of your very best in time, words and deeds. Open your eyes and open your heart and see and feel the very best in everything and everyone around you. If you have difficulty in finding the very best, simply keep on looking for it until you have found it; it is there waiting for you. There are many wonderful things in the world. Why not take time to concentrate on them and fill your life with them, so that the unpleasant, unhappy and discordant ones can find no place in your life? Life is what you make it. What are you making of yours?
  不要再浪費任何時間在無意義的想法與閒聊中了。將每一刻鐘都用於充滿愛的、正向的、有建設性的想法與言詞中。要意識到我所投射出去的想法能夠有所幫助,也能造成破壞;因此成為我的想法與言詞的主人,而不是它們的奴隸。
  為什麼不全然地享受生活呢?只有當我給出我最好的時間、言詞與行為時,我才能做到這一點。睜開我的雙眼,敞開我的內心,看見和感受到,在我周圍的每一個人、每一件事中最好的一面。如果我有困難找到最好的,僅僅只需繼續尋找它,直到我找到它;它就在那等待著我。
  在這世上有很多美妙的事情。為什麼不把時間花在關注它們和將它們充滿我的生活上面,所以那些不愉快的、不高興的、不諧和的事情在我的生活中不會有任何位置?
  生活是我所創造的。我在我的生活中正創造些什麼呢?
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶 的其他內容
September 16
閱讀時間約 2 分鐘
September 17
閱讀時間約 3 分鐘
September 18
閱讀時間約 3 分鐘
September 19
閱讀時間約 2 分鐘
September 20
閱讀時間約 3 分鐘
September 21
閱讀時間約 3 分鐘