September 30

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
It is important in life to have a goal and to keep moving towards it. See a real purpose and plan in your life, though you may not always be able to see the goal clearly; for when you go down into a valley or the way is twisty, you cannot always see around the next corner. You will find that every now and again you will be given an uplifting spiritual experience which will carry you through the rough laces and will enable you to keep on, no matter what you are faced with. Aim high-the higher the better. Then you will have to keep moving, growing and expanding to get there. You can never sit back and be self-satisfied; you can never remain static. You are always reaching for that next rung on the ladder of life, and you know that every rung takes you nearer the goal, no matter how far away it may be. So keep on and on, and never give up.
  在生活中有一個目標,並持續朝著它前進,是很重要的。
  在我的生活中看見一個真實的目的與計劃,雖然我可能無法總是清晰地看見它;因為當我進入一個山谷,或是行在彎曲的道路上時,我無法總是看到下一個轉角處。
  我會發現,時不時的,我會被給予一個令人振奮的靈性經驗,它會帶我走過困難的地方,使我能夠繼續前進,無論我所面對的是什麼。瞄準高處——越高越好。
  然後,我就必須得繼續前進、繼續成長與擴展,才能達到那裡。
  我永遠都不能袖手旁觀、感到自滿;我永遠都不能保持靜止。
  我總是在向著生活的階梯上的下一級前進,而且我知道每一個梯級都會讓我離那目標更近一些,無論它可能有多麼遙遠。因此繼續前進再前進,永遠都不要放棄。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!