March 23

閱讀時間約 2 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
  Why not start right now thinking abundance? Realise that there is no virtue in being poor. I want you to understand that money as such is neither good nor bad; it just is. It is there to be used, and it has to be kept circulating and not hoarded. It is power, and power has to be handled wisely. Electricity is power, and you do not handle that foolishly, for if you did, it would destroy you. So why handle money in an irresponsible manner? When you can accept the true freedom of the Spirit, you can shake off all sense of limitations, all sense of lack. Learn to use all you have with real wisdom, understanding that all I bestow upon you must be used to My honour and glory and that you must be a good steward of all My good and perfect gifts.
  為什麼不從現在開始想一想豐盛富足(這回事)?去意識到貧困並沒有什麼優點或美德。上天希望我去理解,金錢本身,其實不好也不壞;它就是(它)。它就在那兒被使用,並且它需要被循環利用而不是被囤積。它是能量,而能量需要得到有智慧地運用。電力是一種能量,而我不會愚昧地操控它,因如果我這樣做,它就會毀了我。
  所以為什麼要以一種不負責任的方式來處理金錢呢?當我可以接納精神上的真正自由時,我就可以擺脫一切限制感,以及一切匱乏感。學習去有智慧地使用我所擁有的一切,要知道上天所授予我的一切都必須得為上天的榮譽與榮耀而用,並且對於上天所有那些美好的、完美的禮物,我一定要是一個好的管理者。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!