March 29

閱讀時間約 2 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
  Keep life as simple as possible and enjoy to the full the simple wonders and beauties which are there for all to share but which are so often taken for granted. Be like a child ,able to see and enjoy those little seemingly insignificant wonders in life: the beauty of a flower, the song of a bird, the glory of the sunrise, the rain drops trickling down a window pane. How simple and yet how truly beautiful they are when you look at them with eyes that really see and cease to rush through life in such a hurry that you fail to notice them! Do you see My wonders and beauties all around you? Or is your mind so full of the cares and worries of the day that you are blind and deaf and bowed down, and you see nothing for you are so wrapped up in yourself? Why not try today to keep ever aware of all that is going on around you ?
  將生活保持得盡可能的簡單,並且全然地享受其中,簡單的奇蹟與美就在那讓所有人來分享,不過這經常被當作理所當然。
  像孩子一樣,能夠去看見並享受那些在生活中小小的似乎微不足道的奇蹟:一朵花的美麗,一隻鳥的樂聲,太陽的光輝,雨滴沿著窗戶滑下的痕跡。它們是多麼簡單,又如此美妙,當我的雙眼真正地看見它們,停止匆忙地過完人生,如此急促,讓我都無法注意到它們!
  我看到了嗎,上天的奇蹟與美一直環繞著我?還是我的頭腦如此滿載一天的擔心與焦慮,讓我眼盲耳聾埋著頭,於是我什麼都看不見,因為我被我自己過度包裹了起來?為什麼不在今天試試對我周圍所發生的一切保持覺知?
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!