November 29

閱讀時間約 2 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
What are your values in life? If they are simply the material ones which are here today and gone tomorrow, you can spend your life rushing around like a squirrel in a cage getting nowhere. But if you seek the ways of the Spirit, you need to seek within to find them, and it can only be done by being still and drawing forth those priceless treasures which are deep within you. You will not find them without, for you contain within you all that matters in life. You are free to make your own choice regarding the things that matter. No one is going to try and influence you, for every soul has free will. It is up to you whether you make a mess of your life or a success of it. The light is there; why not follow it? The love is there; why not accept it? Nothing is withheld from you when you seek for it with your whole heart, mind, soul and strength.
我在生命中的價值是什麼?如果它們僅僅是那些曇花一現的物質上的價值,那我會漫無目的、徒勞無功地度過我的一生。但如果我追求靈性上的道路,要找到它們,我就需要向內尋求,這只能通過安靜和獲取內在深處的無價之寶來完成。我不會在外界找到它們,因為我的內在包含著人生中真正重要的一切。
對於重要的事情,我可以自由地做出我自己的選擇。沒有人會試圖影響我,因為每一個靈魂都有著自由的意志。是讓我的生活變得一團糟還是成功,這取決於我。光就在那裡;為什麼不跟隨它呢?愛就在那裡;為什麼不接受它呢?沒有任何事會被拒絕給予我,當我全心全意、盡心盡力地去尋求它時。
為什麼會看到廣告
14會員
632內容數
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶的沙龍 的其他內容
November 23
閱讀時間約 2 分鐘
November 24
閱讀時間約 3 分鐘
November 25
閱讀時間約 3 分鐘
November 26
閱讀時間約 3 分鐘
November 27
閱讀時間約 3 分鐘
November 28
閱讀時間約 3 分鐘