November 28

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Today is a new day, and it is up to you what you make of it. Your first waking thoughts can colour the whole day. They can be happy, positive thoughts or miserable, negative ones. Never be influenced by outer conditions--by the weather, for example. It can be pouring with rain, but if your heart is filled with love and gratitude, your whole attitude will be of sunshine and blue skies. Do you see what a tremendous responsibility rests upon your shoulders? Life is what you make it, so never blame anyone else for the state you are in, but know that it is of your own making. Change your attitude and you can change your whole outlook. Adopt a constructive attitude towards life. Build up the very best from what you see all around you, and ignore the rest; give it no life force and it will disappear. Wait upon Me this day in quietness and confidence, and know that this day has My blessings.
  今天是新的一天,而它取決於我如何去使用。
  我醒來的第一個念頭能為這一整天著色。他們可以是快樂的、正向的想法,或是令人痛苦的、負向的想法。永遠不要被外在條件所影響——例如,被天氣因素。外面可以是傾盆大雨,但若我的心充滿了愛與感恩,我的整個態度都會是藍天陽光的。
  我看到我所肩負的重大責任了嗎?生活是我所創造的,因此永遠不要因我所在的狀態去責怪任何其他人,而是要知道這是我自己所造成的。改變我的態度,我就能改變我的整個眼界。採取一個建設性的態度去面對生活。
  從我所能看見的周圍的一切開始建立最好的,忽略其他的;不要給它(指負面的部分)任何生命力,它就會消失。在這一天等待上天,在安靜與信心中,以及知道這一天有著上天的祝福。
為什麼會看到廣告
14會員
632內容數
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶的沙龍 的其他內容
November 22
閱讀時間約 3 分鐘
November 23
閱讀時間約 2 分鐘
November 24
閱讀時間約 3 分鐘
November 25
閱讀時間約 3 分鐘
November 26
閱讀時間約 3 分鐘
November 27
閱讀時間約 3 分鐘