Chinesemaster makes history as paintingsellsfor record price

閱讀時間約 4 分鐘
raw-image

Taiwan News 英文台灣新聞 MONDAY,November 27,2000

Chinese master makes history as painting sells for record price

BY HALEY CHANG

STAFF REPORTER

Master Wan Ko Yee, master of Buddhism and art, yesterday made Chinese art history when his painting was sold for the highest price ever by a living Chinese artist.

His painting,“Venerable Da Li Won”, broke the painters own record when it sold for NT$72 million, or US$467 per square inch, an official from the auction said.

“Originally, we estimated that it might be sold for about NT$30 million. However, the bidding went higher and higher. Though the final selling price was beyond what we had expected, it wasn’t really much of a surprise because Master Wang Ko Yee is very influential in the religious world and his painting is outstanding”, said Thomas Fan, an official at the Chinese Painting Department of Unique Art Collections International Co.,Ltd.

Fan said that the bidding for the painting started at NT$18 million and that a British art collector and art merchant, Mr. Naylor, made the final bid. Fan added that the company was not allowed to release any further information about the buyer.

The record selling price of US$467 per square inch beat the record of his last painting“Majesty,”which was auctioned off at the price of US$455 per square inch on May 28,according to a statement released by the Unique Art Collections International.

Master Wan Ko Yee has received high recognition worldwide. Both the governments of the State of California and City of San Francisco have separately proclaimed March 8,2000 as‘Master Wan Ko Yee Day’because of his outstanding achievements in various fields.

Chinese master makes history as painting sells for record price

Chinese master makes history as painting sells for record price



3會員
719內容數
歡迎大家完整轉發、刊印、宣傳第三世多杰羌佛辦公室網站的內容,以方便利益到不同因緣的一切大眾!對於那些隱藏、扣壓,甚至詆毀第三世多杰羌佛辦公室文告的人,無論他是什麼樣的身份、打著什麼樣的名號,佛弟子們一定要遠離,因為這些人一定是私慾貪得、為了個人利益而詐騙行人的妖人或騙子!
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
你可能也想看
Makeshine-童顏拉提霜與美肌無痕膠囊 好用推薦 Makeshine小巧包裝非常漂亮,深藍緞帶鑽石包裝質感超優的,使用完之後會想繼續
Thumbnail
avatar
fifi fifi
2022-10-17
Makeshine有種水煮蛋肌就靠自己養~美肌無痕膠囊使用分享美肌無痕膠囊現在是我的最新愛用好物之一了!飛來飛去的工作,我肌膚經常忽冷忽熱的穿梭在不同國家中,空服員長時間待在機艙中,最怕的就是缺水導致的老化問題,慶幸我的同事推薦了美肌無痕膠囊。 目前使用過一罐也繼續回購使用中,膠囊的輕巧設計,不但很衛生也很方便我出差時使用,減少不少行李空間,又能達到完整的保濕
Thumbnail
avatar
Ami
2022-10-17
Makeshine旅行組-童顏拉提霜與美肌無痕膠囊~試用後囤起來 我超怕保養品會有黏膩感,找了好久~終於被我遇見了,Makeshine推出的兩款產品(童顏拉提霜與美肌無痕膠囊),保留了精華液的高滋潤度,同時也賦予濃稠的養分,超神的就是不會黏黏的!! 有夠滿意的啦!!
Thumbnail
avatar
Annabelle
2022-10-17
Makeshine美肌無痕膠囊精華液跟童顏拉提霜 15天試用囤貨款!Makeshine美肌無痕膠囊精華液 因為是膠囊設計,可以封存最新鮮的精華在裡頭,不會有廣口瓶容易滋生細菌氧化變質的問題。
Thumbnail
avatar
Quanna Quanna
2022-10-13
Makeshine美肌無痕膠囊膠囊式包裝不會氧化變質,超推!愛上這種膠囊式的包裝,衛生和品質不擔心,完全不會因為常常開開關關導致保養品容易氧化變質,外出旅行也方便。
Thumbnail
avatar
Polly Polly
2022-10-12
Makeshine童顏拉提霜和美肌無痕膠囊情人節、生日送禮首選之前女朋友生日很煩惱不知道要送什麼禮物,又常常聽到她說保養品很貴捨不得買。 爬了很多文,看到大家都很推薦這個Makeshine想說買給她用用看~尤其Makeshine的包裝蠻有質感,蠻適合送禮的!於是就買來試試看!!! 原本很怕她會不適合或不喜歡,但沒想到用了兩個禮拜之後,我彷彿換了一個女朋友一樣,
Thumbnail
avatar
rmlqou bptugq
2022-10-12
MAKESHINE保養組試用美肌報告這次有朋友給了MAKESHINE的二大商品MAKESHINE”美肌無痕膠囊””童顏拉提霜”的試用品給我使用,收到立馬打開來使用(誰叫我總是喜歡嚐鮮呢?)^^ MAKESHINE童顏拉提霜雖然是乳霜狀質地,但是擦起來不黏不膩,因為我肌膚兩頰屬於偏乾膚質,有些保濕霜我都要上二層才覺得夠保濕, 但第一次拿
Thumbnail
avatar
Bonnie Bonnie
2022-10-10
MAKESHINE美肌無痕膠囊試用心得分享剛拿到時就覺得包裝的精緻又漂亮,令人捨不得打開來,但又很期待內容物是長怎樣~ 打開了美肌無痕膠囊,試用組共有四顆,因為是膠囊式的包裝, 我習慣一開就一定要用完~ 加上本身鼻子過敏,所以對於加了香精或有一些香氣濃郁的保養品我會比較無法使用 還好打開來的精華液沒有多餘的香氣,一股剛剛好淡淡的氣味,一開始
Thumbnail
avatar
王我是圓圓
2022-10-06
Makeshine新品試用混合性偏乾肌【童顏拉提霜】與【美肌無恆膠囊】愛了愛了旅行總是奔波不定,所以,我總是帶著平時用的基本保養品。我的化妝包的補水成分產品效果一定要好, 因為我需要長時間對抗空中的乾燥氣候,所以保濕型產品是我基本首選;我也很想向同事化妝包內容很簡單,但因為太擔心過敏, 所以瓶瓶罐罐占據我行李箱是我一直以來的困擾,最近聽學姐說她也是敏乾肌膚,但她保養品帶很少,
Thumbnail
avatar
幸運快樂(happyday)
2022-09-28
Makeshine新品嘗鮮分享文不知道現在不只是不是年紀漸大了 XD,冬天擦一般乳液已經覺得不夠力,尤其是上妝後臉變超乾🥺最近試用一款新品跟大家分享一下 這一款是Makeshine出的拉提雙 #童顏拉提霜 我覺得包裝非常漂亮,每個細節都蠻用心的,小巧很方便出差旅行攜帶,目前試用十天,改善比較明顯是細紋減少,覺得有比還沒使用之前
Thumbnail
avatar
我是又晴 -防癌基金會公關長
2022-09-27