看電影學英文|12句經典愛情電影佳句中英文對照

2021/08/11閱讀時間約 6 分鐘
1. Sometimes the questions are complicated and the answers are simple. 有時候,問題很複雜,而答案卻很簡單。-電影《幸運符》The Lucky One
2.You are the luck one because you can choose to love me or not, but I can only choose to love you or to love you more. 你是幸運的那一個,因為你能夠選擇愛我或不愛,但我只能選擇愛你或愛你更多。-電影《幸運符》The Lucky One
3. God doesn’t give you what you want, not because you don’t deserve it, but because you deserve better.上帝沒有給你所想要的東西,不是你不配,而是你值得擁有更好的。-電影《亂世佳人》(Gone with the Wind)

4. In this world, only those men who really feel happy can give women happiness.在這個世上,只有那些真正快樂的男人能給予女人幸福快樂。-《P.S我愛你》P.S. ILove You.經典台詞中英對照
5.No man or woman is worth your tears, and the one who is won’t make you cry.沒有一個男人或女人值得你留眼淚,而值得你流淚的人不會讓你哭。-電影《亂世佳人》(Gone with the Wind)
6. So afraid of age, we do everything we can to prevent it. We don’t realize what a privilege it is to grow old with someone.我們是那麼害怕年紀,不計一切避免自己老去。我們並不明白跟某個人一起慢慢變老是多麼地榮幸。-《P.S我愛你》P.S. ILove You.經典台詞中英對照
7. l thought that love would last forever.l was wrong. 我以為愛會永恆不朽,我錯了。愛情電影|《妳是我今生的新娘》(Four Weddings and a Funeral)
8.Tell me something I can hold onto forever and never let go.告訴我有什麼東西能讓我永遠擁有,而且永遠不用放手。-電影《時空永恆的愛戀》The Age Of Adaline
9.電影《時空永恆的愛戀》The Age Of Adaline劇中經典對話
Flemming: Don’t you miss having someone to love? It’s been such a long time.你不懷念有個人愛的日子嗎?都已經那麼久了。
Adaline Bowman: It’s not the same when there’s no future.如果沒有未來,就不一樣。
This ad was automatically placed here by AdSense. Click here to learn more. Flemming: What are you talking about? You got nothing but future! 你在說什麼? 你什麼都沒有,你有的只有未來而已!
Adaline Bowman: I mean a future together, growing old together. Without that, love is, uh… it’s just heartbreak.我指的是一起擁有的未來,一起慢慢變老,若是不能一起慢慢變老,愛只會讓人心碎。
Flemming: It’s the same for everybody. How many times has my heart been broken? 每個人都是這樣,都一樣!我的心碎了多少次?
10.You don’t know about real loss cause that only occurs when you love something more than you love yourself. I doubt you’ve ever dared to love anybody that much.你根本就不知道什麼叫做真正的失去,因為唯有你愛某個東西甚過你自己,你才會懂。而我懷疑你膽敢那樣愛過任何人。-Good Will Hunting|電影《心靈捕手》
11. One may fall in love with many people during the lifetime. When you finally get your own happiness, you will understand the previous sadness is a kind of treasure, which makes you better to hold and cherish the people you love. 一個人一生可以愛上很多人。等你終於得到屬於你的幸福,你就會明白先前的傷痛是一種財富,是它讓你更能把握和珍惜你所愛的人。-電影《鐵達尼號》Titanic
12.Don’t be afraid to fall in love again.不要害怕再次陷入愛情。-小說改編的愛情電影《P.S我愛你》P.S. ILove You.經典台詞中英對照
為什麼會看到廣告
    司馬儀
    司馬儀
    2022豐收年,祝福大家。 
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!
    從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容