個人品牌 By 范盛泓 Henry Fan

2023/06/17閱讀時間約 6 分鐘
  • 文內如有投資理財相關經驗、知識、資訊等內容,皆為創作者個人分享行為。
  • 有價證券、指數與衍生性商品之數據資料,僅供輔助說明之用,不代表創作者投資決策之推介及建議。
  • 閱讀同時,請審慎思考自身條件及自我決策,並應有為決策負責之事前認知。
  • 方格子希望您能從這些分享內容汲取投資養份,養成獨立思考的能力、判斷、行動,成就最適合您的投資理財模式。
范盛泓 Henry Fan
Instagram : henryfanofficial
Facebook : 范盛泓 Henry Fan
Twitter : @henryfan0403
這是一個分享投資知識的個人品牌,在這裡我不單只會介紹投資也會講到生活中的大小事,在我的觀念裡面,人生大大小小的事都是一個人生的投資選擇題,人生很多事情包括時間、金錢、健康、職涯….都是一個投資選擇的機會,所以如何做好投資的選擇對於我們的人生來說是一件至關重要的事,而在人生的投資漫漫長河中我會陪你一路走下去
過往我很常被我的親朋好友問,到底要怎樣才可以做好投資.但我後來發現其實很多人的問題跟痛點都有很高的相似之處,或許我可以來做一個粉專專門介紹投資的知識內容,讓大家能有一個可以互相交流與學習知識的地方,這個粉專創立的初衷更像是知識交流站,我也希望透過分享我在投資上面的知識,然後認識到不同領域的朋友,大家可以一起互相交流
由於我主要的投資部位在美國市場,理論上我應該要以全英文的方式進行呈現會更合適,但畢竟我還是有很多台灣的親朋好友,所以中文可能還是會有存在的需要,所以我初期規劃是會以中英文這兩種語言進行呈現,但或許隨著美國市場受眾越來越多,可能中文內容的部分會越來越少,但我們還是會持續輸出對於投資有價值的知識給予大家
經營社群平台對我而言就是個可以分享知識的地方,我也不奢望能靠這個賺什麼錢(當然能賺錢也很棒),但或許沒賺錢的壓力能讓分享知識這件事變得更加純粹,也能社群平台的經營走的更長久
順帶一提,我平常工作繁忙,有空才會更新噢
This is a dedicated platform for disseminating investment knowledge. Beyond simply discussing investment strategies, we will also consider how one’s broader life experiences and personal choices can influence their investment opportunities. In my opinion, many things in life, including time, money, health, and career, are all opportunities for investment choices. Therefore, making good investment choices is crucial for our lives. In the long journey of life’s investments, I will accompany you all the way.
Many of my friends and family members have asked me for advice on how to make smart investments. Through these interactions, I have noticed a common set of challenges and concerns, which has inspired me to create this platform as a forum for knowledge exchange and collaboration. The goal is to foster a community where members can share their insights and investment strategies, and I hope I can through sharing knowledge make more friends that come from different fields.
As someone who primarily invests in the US market, it would seem logical to present my insights and perspectives in English. However, I have a lot of friends and family members who use Chinese as their primary language, I recognize the importance of offering content in both English and Chinese to accommodate a diverse audience. As our community grows, it is possible that Chinese content may gradually decrease, but we remain committed to providing the best possible resources to our members.
Managing this platform represents an opportunity to share my expertise and engage with a diverse community of investors. While financial gain is not my primary objective, I believe that cultivating a supportive and engaged community can help to strengthen the platform and its longevity.
By the way, I am busy at work, so I will update the content when I am free
Instagram : henryfanofficial
Facebook : 范盛泓 Henry Fan
Twitter : @henryfan0403
By 范盛泓 Henry Fan
范盛泓 Henry Fan
范盛泓 Henry Fan
Public figure / Serial Entrepreneur / Investor / Software startup CEO / linktr.ee/henryfanofficial
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!