9. ZAMI的女朋友

2017/08/01閱讀時間約 1 分鐘

一如往常,我躺在臥鋪火車的位子上聽著音樂,觀察著下排座位印度人的日常,縱使這只是一趟兩小時的路程,從Delhi到Agra,突然有對男女一同走進我們這個「包廂」,火車又再次啟動,晃離車站的同時我也一直在觀察他們,「應該會講英文吧!」,我在心裡打個賭後就爬下去與他們閒聊,原來他們是對情侶,都在同一間印度的雜誌公司工作,她是Bhavya,是位專欄作家記,而他是Zami,在雜誌公司擔任編輯。

 

他在我的筆記本上寫到

 

What you thought we what ever in your mind or what you think India. India is the place where your inner thoughts come out. You can see the entire world in different vission. This all because when you meet the people at every 50km. The all of you can say entire scenario just change. The body language, the language the way if living. But the best thing about India is the no body can feel all alone here. There is lots of families which come near to you and say Hi or Hello…

Thank you

Zami

 

Darren Cheng
Darren Cheng
Darren是我爸給我的名字,不是英文老師取的。台北是我媽生下我的地方。成癮於記錄事情,相機也好文字也罷,一直相信著把生命丟到路上,就會看見它原本的樣子,喜歡在生活旅行也在旅行中生活。現在的我正找回人生的主導權,在一段注定有結尾的旅程中,過一個80歲後依舊有著無數故事可說的人生。 好吧簡單來說,我喜歡閱讀寫字、攝影旅行、瘋狂做自己。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!