February 26

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
There are times when the new unfolds so gradually that you are not aware of the changes which are taking place until you suddenly realise it has all happened without your being aware of it. At other times you can see the changes taking place in front of your eyes as they unfold step by step. Then there are times when things happen overnight -- rather as in winter, when you go to bed at night and the world outside is normal, and when you wake up in the morning, everything is covered with snow. You have not had to do a thing about it; it has all happened in the most miraculous way. There are many different ways in which the new will be revealed. All you have to do is go along with it and not resist it. Change need not be painful. It is inevitable because nothing can remain the same; and if you look into your heart, you would not want it to do so.
  有的時候當新的展開發生得太平緩,我都沒有察覺到正在發生的變化,直到我突然意識到,在我沒有留意時,所有的一切都發生了。在另外一些時候,我看見變化在我眼前發生,在它們一步步展開時。然後也有一些時候,事情是在一夜之間發生的,如同在冬天時,我在夜晚睡去,外面一切如常,而當我早上醒來時,一切都被白雪覆蓋了。
  我並未一定為此做了些什麼;一切都以最不可思議的方式發生了。新事物的展現,是可以有很多不同的方式的。所有我需要做的是順其自然,不去抵抗它。改變不需要是痛苦的。它是必然發生的,因沒有任何事可以一成不變;並且當我去看見自己的內心深處時,我不會希望它這樣做。
為什麼會看到廣告
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
February 20
閱讀時間約 2 分鐘
February 21
閱讀時間約 3 分鐘
February 22
閱讀時間約 3 分鐘
February 23
閱讀時間約 2 分鐘
February 24
閱讀時間約 2 分鐘
February 25
閱讀時間約 3 分鐘
你可能也想看
February Tre其實這兩週都沒什麼約會,唯一大的起伏是詩梵真的要飛往英國了,一直覺得很遙遠的事突然在眼前,好不真實的感覺
Thumbnail
avatar
是我太奇怪還是世界很無奈
2022-02-20
HC Deb 04 February 1955 vol 536 cc159-60 台文譯本Só͘-í kiàn-kok éng-oán sī ài khò ka-tī ê, bô jīm-hô gōa-le̍k ē-sái pó-chèng lí ē-tàng kiàn-kok, he kin-pún tō bô hù-ha̍p chú-koân-chiá ê tēng-gī.
avatar
陳易宏
2020-05-13