February 27

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
You must recognize your freedom so that you can soar to great heights spiritually. Otherwise, you are like a bird in a cage, which even though the door of the cage is wide open and it is free to fly where it will, fails to recognize its freedom and goes on fluttering about in its cage getting nowhere. You can go through the whole of your life like that bird, completely blind and in bondage, unless you recognize that you are free and accept your freedom and use it as it should be used, in the realms of the Spirit where there are no limitations, boundaries and barriers to hold you back. All human beings are free if only they would recognize it and accept it. That freedom is being held out to you, but you have to accept it before you can use it. Why not accept your freedom now, realising that you are bound to no one and nothing, and that you are capable of doing anything you desire?
  我一定得意識到我的自由,所以我可以在靈性的高空中翱翔。不然,我就如同籠中的小鳥,雖然這籠子的大門已然大開,牠也可以飛到任何想去的地方,但卻沒能意識到牠的自由,於是繼續在籠中撲騰不安,哪都去不了。
  我可以像這隻鳥一樣度過我的一生,完全的盲目以及被束縛,除非我意識到我是自由的,並且接受我的自由,像它本應被使用的那樣去使用它,在靈性的領域是沒有限制、分界、及屏障去阻礙我的。
  所有的人類都是自由的,若他們意識到並接受這一點。自由已被伸向於我,但在我能使用它之前,我必須得接受它。為什麼不現在就接受我的自由呢?意識到我並沒有被任何人或任何事所束縛,並且我有能力去做任何我想去做的事情。
為什麼會看到廣告
14會員
632內容數
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶的沙龍 的其他內容
February 21
閱讀時間約 3 分鐘
February 22
閱讀時間約 3 分鐘
February 23
閱讀時間約 2 分鐘
February 24
閱讀時間約 2 分鐘
February 25
閱讀時間約 3 分鐘
February 26
閱讀時間約 3 分鐘