February 29

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Every soul needs to withdraw from the world from time to time to find the peace which passes all understanding. Every soul needs to be stabilised, and it can only come about in peace and stillness. Once that inner stability has been established, you can go anywhere and do anything without outer chaos and confusion affecting you in any way. Do you enjoy being still, or are you uncomfortable in the stillness? Does it make you squirm to find yourself in the silence, and do you long for noise and action all around you? Do you always want to be busy doing things, and find great difficulty in stilling your body and mind? There are millions of souls in the world who cannot bear silence; they have to have constant noise and action around them. They are restless within and without. I tell you, times of peace and stillness are very precious in a world of turmoil. Seek them, find them and remain in them.
  每一個靈魂都需要時不時地從塵世中出來,去尋得超越一切理解的寧靜。每一個靈魂都需要感到安穩,而這只會在安靜與平和中產生。一旦那內在的穩定被建立,我就可以去任何地方做任何事,不被外界的混亂與迷惑以任何形式影響。我享受安靜的狀態嗎,還是我在安靜中感到不太舒服?在安靜中,我會發現自己坐立不安嗎,還是我其實渴望被聲音與動作所包圍?
  我是否總是想要忙於做事,並發現讓我的身心安靜下來極度困難?在這個世界上有數百萬的靈魂,難以忍受安靜;他們必須得被不間斷的聲音和動作所包圍。他們從內到外都無法安寧。讓上天來告訴我,在一個動亂的世界裡,安靜與平和的時間是非常寶貴的。去尋求它,找到它,留在它之中。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!