August 28

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Learning to put first things first is vitally important, for only when first things are put first will all work out perfectly. Search your heart and see what you are putting first. Is it yourself and your own welfare? Is it your job and your material circumstances? Are you content to go through life completely unaware of Me, confident that you can get along just as well without My help and that you have no need of Me? You are absolutely free to adopt any attitude you wish. No one will stop you. But you must be willing to take the consequences when things go wrong. Remember, when you know what is right and choose to go your own way, the responsibility you hold is even greater, for you cannot plead ignorance. Never make the excuse that there is so much to do that there is not time to fit everything in. I tell you that when you put first things first, there is time for everything.
  學習分清主次是極為重要的,因為只有當主次被分清時,一切才會被完美地解決。搜索我的內心,並看看我放在首位的是什麼。它是我自己,以及我自己的福利嗎?它是我的工作和我的物質環境嗎?我滿足於在對上天毫無覺察的情況下度過我的一生嗎?並有信心只靠我自己,沒有用上天的幫助也能安然度過嗎?我確實完全都不需要上天的嗎?
  我要採取哪種態度,我有著絕對的自由。沒有人會阻止我。但是我必須得願意承受當事情出錯的後果。記住,當我知道什麼是對的,並選擇去走我自己的路時,我所擔負的責任甚至是更大的,因為我無法聲稱不知。永遠不要找藉口說,沒有太多能夠去做的,或者時間不夠讓每一件事都被安排進去。上天告訴我,當我分清主次時,每一件事的時間都會有。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!