August 30

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Do you sometimes wonder why you are where you are, doing what you are doing? Do you ever have doubts in your mind? Seek deep within your heart, and answer these questions honestly. Then, if you feel you are still one of those Doubting Thomases, take time to be still, to seek enlightenment from within, and find out where you fit into the whole vast scheme. I can assure you that it is not by chance that you are where you are. Life may have been very tough for you. You may have had to go through many tests and trials. You may even have been plunged into the fiery furnace. You may be sure there is a reason for all oft: so that all the dross might be burnt away and nothing, but the pure gold—the I AM within-remains, and so that I can work in and through the I AM to bring about My wonders and glories for all to see.
  我有時候會想知道,為什麼我在我所處於的地方,從事著我所做的事情嗎?我曾經在心中有過懷疑嗎?在我的內心深處搜尋,並坦誠地回答這些問題。然後,如果我感到我仍然是那些「懷疑的托馬斯」(即懷疑主義者)之一,花時間去安靜,去向內尋求啓示,並找出我在哪裡可以被納入整體的巨大體系中。
  上天可以向我保證,我在我所在的地方絕非偶然。生活可能對我而言非常艱難。我可能一直以來需要通過很多測試與試驗。我甚至可能被置於燃燒的熔爐之中。我或許可以肯定所有的這一切都有其原因;因此,所有的廢料或許都被燃燒殆盡,但那純粹的黃金——即內在的上天——留了下來,所以,上天可以從內至外地運作「(內在的)上天」,將上天的奇蹟與榮耀帶到大家面前。
【注釋】「懷疑的托馬斯」,托馬斯是耶穌的十二門徒之一。在耶穌被釘上十字架死去又復活之後,他始終不肯相信這一事實,任其他門徒如何勸說都是徒勞。甚至當耶穌真的出現在他面前時,托馬斯仍然搖著頭不相信他的復活。耶穌說:「托馬斯,停止懷疑。」 並走到他面前,向他展示了自己被十字架釘住後留下的傷口,托馬斯這才相信耶穌是真的復活了。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!