July 30

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
GIVE constant thanks for everything. There is much to be grateful for; open your eyes, look around, and see how blessed you are. As you do so, you will find yourself filled with an overwhelming feeling of love and gratitude, and the whole of life and living will take on a new meaning. The people around you will mean more to you because your heart is filled with love for them, and you have a deeper understanding and tolerance towards them. You will find yourself grateful for them, for their love and companionship, for just being themselves. Your eyes will be open to all the beauty and harmony around you, to the wonders of nature. You will see with eyes that really see; you will hear with ears that really hear; and you will speak with words of love and understanding, life will be good for you because you are taking nothing for granted, but are appreciative of everything and can see My hand in everything.
  對一切抱有始終如一的感恩。有很多值得感恩的;睜開我的雙眼,看看四周,看我有多麼得被祝福。當我這樣做時,我會發現自己被極度的愛與感恩所填滿,並且整個生命與生活都會有了新的意義。在我周圍的人們,會對我而言更為重要,因為我的心充滿了對他們的愛,並且我對他們有了更深的理解與耐心。我會發現自己對他們感到感恩,為他們的愛與陪伴,為他們只是做他們自己。
  我的眼睛會對在我周圍的美與和諧睜開,對那自然中的奇蹟。我會帶著真正能夠看見的眼睛去看;會帶著真正能夠聽見的耳朵去聽;並且我會說出帶著愛與理解的話語。生活對我而言會是美好的,因為我不把任何事當成理所當然,而是感恩每一件事,並看見上天在每一件事當中的作用。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!