January 21

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
Start the day by giving thanks. Realise that you are mightily blessed and that My blessings are being poured down upon you all the time. It does not matter how ungrateful you were yesterday; what matters is what your attitude is now. Leave the past behind. Do not waste time concentrating on your past mistakes; simply learn from them and then move on and enjoy life, giving constant thanks for everything. When you are grateful and you appreciate all the good things in life, love flows freely in and through you. It is when you fail to give thanks and to appreciate all My good and perfect gifts that you grow dry and brittle. You become self-concerned and cease to care for your fellow human being. The quickest way to change this wrong attitude is to start thinking for others and to start living and giving to the whole. You will find the self and self-concern will melt into the background and become as nothing. Why not do it now?
  以感恩,來開始這一天。要意識到我被極大地保祐著,以及上天的祝福在每一刻都被傾注於我。昨天我有多麼地不感恩都無關緊要;我此刻的態度才是真正重要的。將過去留在身後吧。不要浪費時間在專注於我過去的錯誤上;僅僅只是從它們之中學習,然後就繼續享受生活,對每一件事情都抱有持續的感恩。
  當我是感恩的,我就會感激生活中所有美好的事物,愛會自由地在我之中從內至外地流動。正是當我無法感恩,無法感激上天所有美好的、完美的禮物時,我才變得乾枯易碎。我變得只顧自己,不再關心我的人類同伴們。改變這錯誤的態度最快的方法,就是開始為他人著想,開始為整體而活,為整體而付出。我會發現自我和自私自利會消融在背景之中。為什麼不現在就這麼做呢?
為什麼會看到廣告
14會員
632內容數
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶的沙龍 的其他內容
January 15
閱讀時間約 3 分鐘
January 16
閱讀時間約 2 分鐘
January 17
閱讀時間約 3 分鐘
January 18
閱讀時間約 2 分鐘
January 19
閱讀時間約 3 分鐘
January 20
閱讀時間約 3 分鐘