February 19

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
There are very important lessons which have to be learnt by everyone in this life. For example, learn to do what has to be done quietly and unobtrusively and without any noise or fanfare. Do not sweep such lessons aside or think you know all the answers and therefore you do not have to learn such elementary lessons. Look deep within and let not spiritual pride blind you to your shortcomings, for you cannot be fully used when you allow spiritual pride to stand in the way. So often pride can prevent you from learning new and vitally important lessons which are waiting to be learnt, and it can stunt your spiritual growth. There is always something new and wonderful to learn and absorb, and you will only be able to do it when you are willing to keep open and realise your need. Seek to meet that need in true humility and deep gratitude. You never stop learning in this life.
  在這一生中有很多重要的課題,每個人都需要去學習。比如說,學習不帶任何喧鬧誇耀,安靜謹慎地去做必須得完成的事情。不要對這樣的課題不予理會,或者認為我知道所有的答案,所以我不需要學習如此初級的課程。看見自己的內心深處,並不要讓屬靈的驕傲蒙蔽了我看見自己的短處,因我無法被全然地使用,當我允許屬靈的驕傲阻礙我的道路時。
  所以通常驕傲都會阻止我學習新的、極為重要的、等待著被學習的課題,而且它會遏制我的靈性成長。總是會有一些新的、美妙的事物可以去學習與吸收,只有當我願意不斷敞開和覺察我的需求時,我才能做到這一點。在真正的謙遜與深度的感恩中,尋求那需求的滿足。在這人生中,學無止境。
  **自以為義,就是自己標榜自己,自己高抬自己,自己榮耀自己,這就是「屬靈的驕傲」。
為什麼會看到廣告
14會員
632內容數
邀請台灣、香港、中國三地的朋友,分享自己的生命故事。雖然都是華人,但有著不同性別、不同性傾向、不同成長經歷。但都符合一些人性原則:「每個生命,都是獨特、珍貴、美好的」、「生命的傷口,也是生命的窗口」、「真實自我,幸福人生」。期許通過「生命陪伴生命、生命感動生命、生命影響生命」的方式一起生命學習成長。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶的沙龍 的其他內容
February 13
閱讀時間約 3 分鐘
February 14
閱讀時間約 3 分鐘
February 15
閱讀時間約 3 分鐘
February 16
閱讀時間約 3 分鐘
February 17
閱讀時間約 2 分鐘
February 18
閱讀時間約 3 分鐘