December 30

閱讀時間約 2 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
You are My hands and feet. I have to work in and through you to reveal My wonders and glories. I have to use you to bring down My kingdom, to bring about the new heaven and new earth. Until you become aware that I have need of you, you will go on hearing about this wonderful new heaven and new earth, but you will not behold it, live in it and see it working in and all around you. What is the use of a dream of Utopia? It has to be made reality, and it can only happen when you start to live it and stop talking about it. If you see a person drowning, it is not much help shouting instructions from the shore. You have to jump in and do something to, help. Therefore there is not much use in reading about how to create the new heaven and new earth or learning about it. You have to start living it now to bring it about.
  我是上天的手足。上天需要在我之中由內而外地作工,以揭示上天的奇蹟和榮耀。上天需要使用我將上天的王國帶下來,來創造新的天地。直到我變得可以覺察到上天對我的需求,我會繼續聽說這美好的新天地,但我並不會目睹它,在它裡面生活,以及看見它在我之中和我周圍運作。
  烏托邦的美夢又有什麼用處呢?它需要被變成現實,而這只會在我停止思索它,開始活出它時發生。如果我看見一個人在溺水,在岸邊向她/他大喊指示並沒有什麼幫助。我必須得跳進去,並做些什麼去幫忙。因此去讀或是學習如何創建新的天地並沒有什麼用。我必須得現在就開始活出它,去將它實現。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!