英雄、遺憾、偶像

2020/03/25閱讀時間約 8 分鐘
回顧一下自己嘅睇波資歷,原來唔講唔覺,已經過咗十年有多。十年如一夢,睇返英超球隊嘅陣容,都好似冇邊隊有人打足十年,不免有啲感慨。當然,我知對於更多球齡比我長嘅球迷已經習慣晒呢種人事變動。由其英超嘅競爭咁激烈,球隊自然要透過買人嚟維持競爭力。雖然我都明白自己總會有日習慣呢種離離合合,但係喺我習慣之前,始終想講下三個對我嚟講幾有地位嘅球員。
我唔清楚係咪所有人都同我一樣,喺睇波嘅歲月入面,總會有三個球員喺你心目中,各自佔有一個獨特嘅位置。以我自己為例,就有標題講嘅三個:英雄、遺憾、偶像。到底呢三個名稱係咪意思呢?簡單嚟講就係,一個特別勁嘅,一個好可惜嘅,同埋一個陪住你成長嘅。而我嘅英雄遺憾同偶像,都係喺同一隊波成名,而上面就係佢哋其中一張有一齊影嘅隊照。
我啱啱開始認真睇波嘅年份大概係08年左右(細個有睇過下世界盃噉,不過其實唔係好知啲人喺度做緊乜)。嗰陣時可以話係曼聯自99年三冠王之後再次做返英超霸主嘅年代。要講嗰陣嘅球星,當中我相信絕大部分人第一時間講嘅一定係C朗。呢樣非常合理,C朗由佢加盟之初被視為碧咸接班人開始,就注定會成為焦點。而事實佢亦都冇令人失望,喺往後嘅十幾年一直發光發亮。只不過,比起C朗,我自己其實係留意朗尼多啲。無他,因為我係個英撚,重要睇住06年世界盃英格蘭點輸比葡萄牙。所以就算之後C朗點勁,喺我心目中,地位點都低朗尼少少,更何況朗尼留喺曼聯嘅時間長好多,對得耐感情點都多啲。
雖然成就同C朗真係有段距離,但其實以出道嚟計,外界對朗尼嘅評價係高過C朗。C朗作為葡超爆出嚟嘅潛質新星,大家對佢會有期望,但係望返朗尼,一出道就喺愛華頓遠射收死施文,已經俾人當係神童。如果以而家嚟計,年中有唔少球員會被冠上神童標籤就當然唔係啲咩啦,但係以當年嘅情況嚟講就完全唔同講法。啲傳媒甚至已經吹奏佢點帶領英格蘭重陣雄風。不過同唔少神童有啲相似,雖則縱觀嚟計數據唔錯,但係每逢大賽朗尼總係發揮唔到,永遠都唔可以帶領英格蘭再進一步(喺曼聯好多時都係噉,主角通常都唔係佢)。或者,呢個就係佢足球生涯嘅寫照:重要,不過一定唔係主角。
點解我會噉講?因為睇返佢喺曼聯嘅十三季,由年輕球員到老大哥,絕大部分時間都係球隊一個可靠嘅攻擊手,但就冇幾可係球隊嘅核心——初嚟報到嗰陣,就有雲尼斯達萊喺前面,冇得做正前鋒。等到雲佬走咗,又到C朗成長好,就算有得踢正前鋒,都要幫C朗衝鋒陷陣擔任開路角色。有段時間因為有迪維斯在陣同人手不足,更加要踢左翼。等到C朗都走埋,先至叫做真正成為進攻核心(其實嗰陣重有貝碧托夫喺度,不過冇之前咁慘噉解)。而身為一個射手,相對攻門,朗尼更多時被費格遜當係為其他球員開路嘅角色。而若然其他位有人缺陣,朗尼好大機會會被抽調去頂。我個人認為呢樣嘢對佢嘅成長有好大影響,係佢其中一個去唔到預期咁勁嘅主因(當然,無可否認,佢自身嘅態度都唔好)。不過,我好記得我睇波睇得最狂最投入嗰幾年,佢喺曼聯需要佢嗰陣挺身而出,將C朗離隊嘅影響減到最低,亦都創造咗好多精彩嘅入球。雖然曾經兩度鬧離隊,但而家睇返,都已經唔重要了,佢留畀曼聯球迷嘅,只有美好嘅回憶。
同樣係葡萄牙人,同樣係嚟自士砵亭,同樣係翼鋒,但係命運截然不同。喺C朗成功之後,爵爺食髓知味,喺2007年嘅夏季轉會窗簽入蘭尼。但係諗真啲,簽蘭尼可能係為咗做好C朗離隊嘅準備——事實上,C朗喺兩年後就加盟皇馬。當然啦,我相信唔係,因為蘭尼喺曼聯嘅前半段,都係踢左邊;C朗走咗之後,費sir選擇喺韋根簽嗰陣時冇乜名氣嘅華倫西亞打右路翼鋒位置,而唔係用已經踢咗兩季嘅蘭尼。可幸嘅係,呢個做法效果相當唔錯,左蘭尼右華西令到09/10球季嘅曼聯邊路進攻仍然相當有威脅,比較可惜嘅係當季始終都係失落聯賽冠軍。
之後一季啱啱開始,就有個嚴重打擊——華倫西亞喺歐聯分組賽受傷,球季報銷。於是乎費格遜被迫變陣,將蘭尼調去右路,左路就交畀傑斯同朴智星輪流上陣。而將蘭尼調去右路,不但止冇令佢表現回落,更令佢展示自己可以踢兩邊嘅長處。一季落嚟,蘭尼喺右路經常作出突破同傳中,貢獻唔少助攻。令曼聯嘅球迷對佢有好多幻想,希望佢可以代替C朗,又或者同華倫西亞雙翼齊飛。
勢估唔到,佢已經完成咗佢最閃亮嘅一季。
其實及後嘅11/12球季,蘭尼嘅表現都唔錯,只係同一時間,球員最大嘅敵人,傷病亦都同時出現。傷咗一段時間之後,蘭尼嘅表現就開始走下坡,到咗2012/13球季,更加因為球證嘅誤判紅牌,令曼聯喺嗰季歐聯十六強止步,直接失去費sir嘅信任。雖然之後莫耶斯有同佢續約,球迷亦都希望佢攞返10/11球季嘅表現出嚟,但係莫耶斯比蘭尼更早離開曼聯,而蘭尼嘅曼聯生涯亦到此為止。記得嗰幾年,我久唔久就會搵蘭尼嘅片嚟睇,期待佢將來會喺曼聯創造啲咩歷史。不過,事實總係殘酷,幻想終歸只係幻想。
我相信,蘭尼嘅出現同離去,會係我睇波嘅經歷入面其中一個重大遺憾。
雖然動筆之際,佢重係曼聯球員,但我相信,下季佢應該唔會再喺度。平心而論,其實史摩寧喺曼聯九個球季,都唔算話踢得特別好,論重要性亦都唔可以同前面講嘅兩個球員相比。不過喺我心目中,史摩寧依然佔有一個獨特嘅位置。無他,喺呢漫長嘅九季入面,我見證住佢嘅成長,同曼聯嘅起起跌跌。
會留意史摩寧嘅原因,除咗因為佢當時係以備受期待嘅新星身份加盟曼聯之外,同時亦都因為以前我自己踢波都係打後衛,會留意下呢個位嘅球星。再加上同期嘅伊雲斯表現始終都係難以令人信服,令我更加希望史摩寧可以成功接到里奧維迪班。當時史摩寧受益於里奧成日受傷,有唔少機會上陣。雖然偶爾會有年輕球員笨拙嘅表現,但係史摩寧喺出場嘅時候表現都唔錯,值得期待。加埋之後一年有新泰利之稱嘅菲爾鍾斯加盟,令到唔少同時係英撚嘅曼迷都十分興奮,覺得未來嘅泰利里奧都喺晒曼聯。不過呢個由始至終都只係幻想,唔單止冇成真,甚至從未有一刻接近過。到而家我睇淡咗,唔會再對任何新乜乜新物物有任何幻想。如果一個球員嘅整個足球生涯都只係作為某個偉大球員嘅替身,噉佢嘅成就都唔會好得去邊。
哈哈,不過史摩寧嘅成就本身就唔會高啦。
廢話講完。返返嚟講史摩寧。喺經過咗四季嘅鍛練,攞咗兩個英超冠軍之後,後防兩個老大哥里奧維迪終於都離隊,史摩寧聯同青訓伊雲斯重有鍾斯,要由以前跟大佬變成領導防線嘅大佬。老實講,球迷都冇乜期望。因為三人入面,冇邊個喺前幾年踢得特別好:伊雲斯好似永遠都大唔透,成日都慌失失(然而今日睇返,佢已經淡定過連迪洛夫好多倍),鍾斯就長傷,冇乜機會睇到佢嘅演出。至於史摩寧,就非常平凡,無功亦無過噉。大家嘅目光自然落咗喺新加盟嘅Rojo同白蘭特身上。之但係,世事往往就係咁神奇,嗰一季嘅史摩寧就迎嚟人生嘅高峰。不但喺後防事上一夫當關,更不時喺進攻嗰陣取得入球。當然啦,雖然話就話係球員生涯嘅高峰,不過同里奧維迪相比都有段距離,但至少,叫做係一個可靠嘅中堅。
然而,之後嗰季雲高爾轉返打四後衛陣式。本身都冇乜嘢,可能對於戰術執行力冇咁好嘅英格蘭後衛嚟講重更加好添,只不過,嗰陣曼聯飽受傷兵困擾,最終成季出得最多嘅中堅組合,係白蘭特加史摩寧。白蘭特號稱通天老倌,可以踢左閘、中堅同防中三個位。而周身刀下句係咩,唔需要我多講啦。我唔係想幫史摩寧搵藉口開脫,但係當你嘅拍檔有個致命嘅弱點(轉身慢),其實或多或少,都一定會影響到自己嘅表現。
去到摩佬之後嘅事,大家都應該重有印象啦。拜利,同埋連迪洛夫,一個成日傷,另一個就……唔多講啦。總之個結果就係,喺史摩寧孭鑊孭咗兩季之後,終於沉冤得雪,真正嘅問題出喺邊,有目共睹。
嚟到呢度,叫做講完晒我呢十幾年嚟睇波嘅英雄、遺憾同偶像。足球世界當然會繼續發展落去,而我亦都相信喺未來嘅日子將會有更多球員成為我嘅英雄、遺憾或者偶像……呃,最後嗰樣未必啦,因為隨住我嘅年紀越嚟越大,我睇啲球員嘅心態都唔會再係一齊成長,而會係好似睇住個小朋友成為大人,可能係獨當一面,可能係一個無法兌現潛力嘅天才,可能只係一個普普通通嘅球員。但係可以肯定,上面講嘅三個人,喺我心目中都係佔有一個獨特嘅位置。就算將來有更加偉大球員出現,都唔會取代到佢哋。
2會員
13內容數
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!