編輯嚴選
當首爾仍是叫漢城的那些年(卅柒)

2020/12/04閱讀時間約 9 分鐘
上世紀九十年代嘅南韓,對香港人嚟講,係個半神祕國度。香港人對日本嘅喜愛程度毋庸置疑,但係對與日本一海之隔嘅南韓,則仍然處於「新相識」、「唔係好熟」嘅階段。
論潮流文化,九十年代好多香港人都只係識個趙容弼,最多因為黎明嘅緋聞,可能會聽過金喜善;論工業產品,三星同 GoldStar(LG 前身)都仍然處於「有待改善」嘅階段;港女用緊嘅,仍然係 Shiseido 唔係 Laneige;比較多人認識嘅係一個時裝 accessories 品牌 MOOK,因為抄得似 Prada;論食 — 真該煨,香港人覺得,「漢陽苑」呢啲就係「韓國菜」、「韓燒」。
Y2K 初,我份 CV 寫住我識韓文,有 HR 問我:點解你學啲咁偏門嘅語言?
所以,當香港人(講緊我呢個戇鳩香港人;你哋個個都好很醒,得未?)去到韓國,稍為深入留意一吓當地文化,赫然發現,韓國將儒家文化 — 好與壞、精粹與糟粕(尤其係糟粕),都一一保存落嚟嗰陣,嗰種 cultural shock,唔會少得過你第一次移居歐美。
我唔係屈㗎,睇睇粉報呢段嘢吖。仲要係2009年寫嘅,唔係上世紀;死未。

十一月,漢城,初冬降臨。雖然氣溫仍然唔算得上好凍,但亦都已經唔係一件薄外套就可以頂得到嘅季節。
今日,Chloe 拉咗我去梨泰院某間皮具店,佢話早兩日經過,見到有件好靚嘅羊皮 bomber,覺得好啱我。
女人就係咁,當你同佢行近一步嗰陣,佢就急不及待咁接管你生活嘅一切,首先從衣櫃開始。
「係咪呀!真係好靚喎!又軟熟又暖。」Chloe 仲 sell 得落力過個 sales。
「咁厚,你唔覺得好臃腫咩?」坦白講,就算漫天風雪嘅天時,我都未使著咁厚衫。
「唔係㗎,呢度冬天好凍㗎!你著住佢又夠暖,又成隻綿羊咁,可以俾我攬住,我伏喺啲羊毛上面,好舒服!」See?! 有私心嘅。
「我有話過俾你攬咩?」講真,攬你咪攬你囉,乜要俾嘅咩?嗌非禮吖笨!
「唔俾咪唔俾囉……」Chloe 使出韓妹三大絕學:嘟嘴、可憐樣、星星眼;佢其實係 Passive-Aggressive 嘅高手。
「得,我投降,你話點就點。」我認我耳仔軟,都係買件褸啫。
「哈!蠢蛋呀蠢蛋,都話咗你走唔出我嘅控制範圍㗎啦!」小勝一仗即刻鬆毛鬆翼就係呢啲。
買完衫跌完錢,我哋繼續行街;Chloe 又好順手咁拖住我。
「又話唔使我為你做啲乜嘅?咁你做乜拖我?」話分兩頭,佢十指纖纖嘅手,又真係好好拖。
「我係唔使你為我做啲乜喎,我拖你之嘛,又冇叫你拖我。」佢好得戚咁笑、完全冇放手嘅意圖。
Chloe 同 Colette 最相似嘅一點,係除咗大家都有個法國名之外,就係口是心非。一個話同我分手,結果一有機會就擒我,差啲搞大埋個肚;一個把口話冇叫我為佢做乜,結果而家差唔多係我個 de facto 女朋友。
Chloe 之所以仲未係我嘅正式女朋友,係因為當日美恩再三叮囑嘅說話,仍然好似魔咒咁纏繞住我,令我同 Chloe 保持最後距離。
唔知而家 Colette 做緊乜呢?其實經過嗰晚之後,我哋冇停止聯絡,只不過係次數少咗、時間短咗;始終,大家都要時間去適應,冇咗對方嘅生活。
晚上八點幾,行完街食埋飯,我同 Chloe 打算搵戲睇。自從上次 Chloe 應承我少睇韓片多睇西片之後,佢真係身體力行咁次次都揀西片睇。咁咪好囉,嗰啲動不動就「又要生、又要死、又要刀仔拮大脾」嘅戲,睇得多會上腦㗎。
當我哋行緊去戲院嘅時候,電話響,係 Chloe 嘅。
「여보세요!누구세요?……다시?……예~!언니?언니!……어떻게?!……괜찮 니?……너 지금 어디 있니?」Chloe 聲線好緊張;憑我學咗幾個星期嘅有限公司韓文,我聽到嘅係「姐姐?點呀你?!你喺邊呀?」Chloe 係獨女,所以佢口中嘅姐姐,應該係美恩。
(題外話,韓文原本係冇乜標點嘅,我上面嘅標點係為咗表達語氣,真正韓文書面語唔會咁用。)
「係美恩姐姐,」Chloe 收線後同我講。「佢飲醉酒,我哋快啲去接佢。」Ricky 有事返咗菲律賓兩日,美恩就飲醉酒,搞乜呢?
「佢喺邊呀?」我問。
「弘濟洞。」Chloe 答我,邊截的士。
上咗車之後,我問佢:「點解個個飲醉酒都關你事嘅呢?」
「我點知呀,你唔問吓你自己?」Chloe 答我。「可能我夠溫柔可愛啩……」
九點,弘濟洞某處街頭。
的士兜咗一陣,我哋終於喺某路口,搵到「柱女」美恩 — 佢醉到攬住碌燈柱坐咗喺地下。
我哋行到埋去佢身邊企咗喺度,我覺得我同 Chloe 都應該諗緊同一樣嘢:點收科?
呢個時候,我忍唔住 kit 一聲笑咗出嚟。Chloe 用手掙撞咗我一嘢,但係過唔到三秒,佢都 kit 一聲笑咗出嚟。
「我哋有冇相機喺度呀?」佢仲冇同情心過我囉。
開完玩笑,我哋夾手夾腳挾咗美恩上的士,去梨泰院,因為嗰度係最容易搵到通宵 cafe 嘅地方。美恩咁醉,冇幾個鐘應該整佢唔醒。
喺的士上面,美恩醒咗,但係冇講嘢,淨係喊;好似細路扭計嗰隻喊。
「點樣𠱁一個卅歲女人唔好喊㗎?」同我中間隔住咗個美恩嘅 Chloe 輕聲問。
「同𠱁一個三歲嘅差唔多啩……」我嘅唯一經驗,係一個十八歲嘅喊住𢱕我心口,其他嘅我真係唔知。
「美恩乖,美恩唔好喊……」Chloe 真係聽我點,一邊𠱁一邊摸美恩個頭。
然後美恩伏咗喺佢膊頭繼續喊;Chloe 啤住我,細聲講咗句:「shitty idea!」
咁唔係點喎?起碼佢唔係伏喺我膊頭喊先啦。

去到cafe,侍應姐姐可能見慣世面,二話不說帶咗我哋去一張角位檯坐低,然後好快就拎咗啲熱毛巾俾我哋;我哋幫美恩敷熱毛巾,過冇耐佢就再瞓過。
呼~終於鬆一口氣。
凌晨兩點,美恩終於醒喇。
佢坐咗起身、視察四周環境,然後見到我哋坐咗喺佢對面。
「弟弟、妹妹,我瞓咗幾耐呀?」美恩仍然懵懵懂懂。
「幾個鐘喇,姐姐你冇事吖嘛?」Chloe 關切咁問。
呢個時候,我幫美恩叫杯 house coffee 做回魂咖啡,Chloe 更正我,要 double espresso。
「係啦,姐姐,做乜飲咁多酒呀?」其實我都想知發生咩事。
「我……我今日撞返……以前嘅男朋友……」美恩有少少欲言又止。
「我知喇!」Chloe 傻勁發作。「梗係佢重新追求你,你唔知點面對佢同 Ricky,於是借酒消愁。」
輪到美恩 kit 一聲笑咗出嚟:「我嘅傻妹妹,你睇得太多電視劇喇!」我點頭贊同,Chloe 伸一伸脷。
美恩開始隨隨道出佢嘅故事……
美恩當年係醫學院學生,喺佢廿三歲嗰年,佢屋企透過相親,介紹咗個男仔俾佢,然後佢地開始發展感情。起初一切順利,個男仔同美恩感情與日俱增,甚至去到談婚論嫁嘅地步;兩家人欣喜萬分,為兩人準備婚禮。美恩甚至放棄學業,一心出嫁從夫。
(按:當時嘅韓國,仍然係「男主外、女主內」嘅世界;呢個情況直至亞洲金融風暴之後開始有所改變;無他,啲韓佬失業嘛。)
點知,喺婚禮前大約兩個月,有一晚,個男仔飲醉酒,上咗美恩屋企,想同美恩親熱;美恩唔肯,結果個男仔打傷美恩。美恩鼻骨爆裂,仲斷咗兩隻門牙,接受咗兩次整容手術。個男仔事後向美恩道歉,雙方家人認為多一事不如少一事,決定唔再追究,婚禮如期舉行。
(按:男人老狗打女人已經唔啱,佢仲要擸嘢打!打完當冇事?美恩其實有冇檢查過個冚家祥有冇 JJ?)
但係美恩喺受重傷之後,堅決唔肯嫁俾個男仔。喺說服父母唔成功之後,美恩離家出走,搬咗出嚟住。男方嘅家人喺婚事取消後深深不忿,於是到處以「棄婦」之名誹謗美恩。
(按:自己得唔到就攬炒!而我不知道乜撚嘢叫「棄婦」;都未嫁俾你,點「棄婦」唧屌你!仲要個個都信!廿年後寫返出嚟我都仲有火!)
大家都知,蜚短流長,棄婦之名好快四處傳揚。因為咁,美恩之後三次相親失敗,由於醫學院學業中斷,加上個人經濟狀況唔容許美恩繼續學業,所以只能報讀護士學校,任職護士。一年前,美恩喺醫院認識打波受傷嘅 Ricky,一對有情人就係咁開始一齊。
(按:好彩天有眼,Ricky 係個好好先生。)
我越聽越唔敢相信自己對耳。我一直以為,呢啲故事只不過係 TVB 用嚟呃牛頭角順嫂嘅爛劇橋段,就算係真事都應該係民初嘅事,從來冇諗過會發生喺二十世紀九十年代。
我點起一支薄荷萬定驚,扯咗冇兩啖,Chloe 搶咗我支煙,狠狠咁扯咗一啖,煙頭星火通紅;我諗我哋兩個都承受唔到,美恩呢個咁沉重嘅故事。

清晨五點,我哋送咗美恩返屋企,我同 Chloe 行咗去纛島嘅江濱。我哋兩個一直都冇傾計,只係手拖手咁行;呢段路程可能係我哋認識以嚟,最靜嘅十分鐘。
去到江濱,我停咗落嚟,Chloe 企咗喺我面前。我問佢:
「你驚唔驚會有同樣嘅遭遇?」
「你會打我?」佢問我;我堅定搖頭。
Chloe 冇答我,只係緊緊咁攬住我。
一陣之後,佢放開我,用好倔強嘅眼神望住我,好堅定咁同我講:
「我唔驚。」
誰沒兩個致命舊愛侶
不見得 就要聽到 春天也恐懼
可以不唏噓 可以不心虛 放低跨過去
(待續)
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!