當首爾仍是叫漢城的那些年(貳拾)

2020/10/06閱讀時間約 5 分鐘
究竟乜嘢係感情?動物求偶係一種本能,交配同繁衍下一代呢啲都係生理需要,完事嗰一刻就已經係兩性關係嘅完結。用句港語嚟形容,呢啲叫「中出即飛」。由於「𡁻完鬆」乃天性使然,所以你從來唔會見到隻獅子乸同隻獅子公講:「死佬,搞大我個肚就想走?唔使負責任呀?」
偏偏,我哋人類呢啲所謂(或不知所謂)萬物之靈,喺生理需要上面發展出對慾欲嘅追求。為免交配機制被濫用,於是乎發明咗同動物本能完全相違背嘅一夫一妻制,意圖將兩隻交配過嘅靈長類動物捆綁起嚟。呢種扭曲力場(Distortion Field)令我哋心理上產生咗一種幻覺,叫做「感情」。「感情」令到一切違反動物本能嘅掣肘變得合理。
明唔明我噏乜?我明,不過唔知點拆。

又係早餐嘅時間。
「唔係咁呀,你要成羹放晒入口!擘大口啦!大啲!係喇!Goodboy!」Colette 好似餵狗仔咁,企圖將一湯匙嘅雪糕,一次過餵晒入我個口。「含住佢唔好吞住!點呀?腦凍結嘅感覺喺咪好得意呢?嘻嘻!」
Colette 今日心情明顯好好,經過琴晚嘅對話,佢終於將屈咗喺心底好耐嘅疑慮全部講晒出嚟,壓力得以釋放,心情好係必然。
而我,得悉我女朋友打算用《羅密歐與朱麗葉》嗰種置之死地而後生嘅方法,嚟處理我哋呢段六年嘅感情,基本上我食唔食雪糕都腦凍結緊。
我只能暗暗寄望,Colette 有睇過《羅密歐與朱麗葉》,知道呢類近乎食砒霜杜老虎嘅計劃,打從莎士比亞嘅年代開始,都係高風險低回報;稍有差池,悲劇結局似乎係必然。
唔係咩?計劃成功的話,我哋嬴左咗啲乜?維持現狀。萬一計劃失敗,我哋六年嘅感情就付諸東流。如果呢個係投資計劃,我相信連沈大師級數嘅財經演員都會叫你諗清楚先好制。
不過喺感情上面,我一向都係好被動嘅人,你哋話我優柔寡斷的話,我唔會有異議。就算係當年決定唔住hall搬出嚟同居,都係佢嘅主意。Colette 係一個比我精明嘅人,我一直都信任佢嘅決定。
食完早餐,今日帶 Colette 去見老朋友 — 曹先生。嚴格嚟講,Colette 比我同曹先生更熟,因為佢比我更熱心參與教會嘅活動。其實我哋兩個都唔係合格嘅基督徒,如果唔係都唔會同居咁多年。
去到教會辦事處,曹先生已經等緊我哋,Colette 同曹先生已經冇見面一段日子,見返自然都好高興,閒話家常一番。Colette 係喺教會人見人愛嘅乖乖女(表面上,返到屋企唔係),有時我會諗,我咁容易得到呢份工,呢個唔多唔少都係原因之一。
Colette 有種先天條件,就係「乖女」兩個字寫咗喺面上。所以無論高中、大學、教會,佢永遠都係師長牧者們嘅寵兒。當然,人前人後兩個樣,私底下嘅 Colette 有時都可以古靈精怪。
佢哋傾咗一陣,曹先生就同我哋講:「跟我嚟,帶你哋去見啲新朋友。」然後就帶咗我哋去後屋,原來嗰度有條好似秘道咁嘅樓梯落地庫。
我一直都唔知呢度有地庫,呢間 Anne Frank House 嚟㗎?有冇收埋一兩個北韓逃亡嘅脫北者?
落到去,原來係一個小禮拜堂,滿座的話坐到二三十人左右;有五六個老人家坐咗係後排。曹先生介紹,原來呢幾個老人家,都係參加過韓戰,然後因為各種原因而留喺南韓嘅華人。
佢哋都係嚟自「中國人民志願軍」 —其實即係解放軍,只不過老毛驚如果打正旗號的話,有乜依郁美國還拖就陷國剷,於是乎就改個名戴頭盔。呢班老人家當年喺戰爭嘅唔同階段被俘,然後被關押。戰後,聯合國俾呢班戰俘選擇自己想去嘅國家,佢哋有啲去咗台灣、有啲返咗中國、有啲留喺南韓。
其中一個老伯戰後返回中國。佢去嗰陣係「戰士」,冇諗過因為被俘,返到去會變成「投敵份子」。經過無數次嘅拷問、認罪同改造,佢以為事情已成過去;點知到文革時期,佢再一次因為「叛國投敵份子」而俾人拉上街批鬥。絕望嘅佢最後投奔怒海,幾經轉折嚟到南韓。
另外一個得八隻手指嘅老伯就選擇咗去台灣落地生根、成家立室。六十年代白色恐怖期間,俾同事誣陷為「共諜」,成家老少連夜被帶到軍法處嚴刑迫供。最後因為外家有啲人脈關係,佢嘅命運由槍決變成離開台灣。為咗唔想再連累家人,佢選擇獨個離開,從此同妻小永訣。
我望住呢幾個,當國家有需要嗰陣,挺身而出嘅頂天立地好漢,再環顧小禮堂周圍嘅環境,我同自己講,等價交換還可以,我呢世都唔會為任何政權效力。
Colette 對佢哋嘅往事好有興趣,好留心咁聽,我就充當翻譯。佢一路聽得好入神,先係眼泛淚光,最後淚流滿面。一個喺西方長大嘅女仔,如果唔係親耳聽見呢啲故事,好難想像呢個世界上,會有啲咁嘅人間慘劇。
「身為中國人嘅榮耀。」我同 Colette 解釋呢班老伯嘅處境,佢搖頭嘆息。
我哋同呢班老人家喺禮拜堂食午飯,飯後佢哋返咗去教會宿舍休息,曹先生亦繼續工作,小禮拜堂得返我同 Colette。佢好似個細路女咁,拖住我隻手,拉我去聖壇前面跪低祈禱。
之後我哋去下一個目的地。喺地鐵上面,Colette 問我:「如果我同你因為戰爭分開咗,去咗唔同嘅國家,你會點呀?」
我答佢,如果佢去咗中國,我會同佢一齊去做紅衛兵,日日背毛語錄;如果去咗北韓,我會同佢一齊捱餓;如果去咗台灣,我哋俾人審的話,我會認晒所有罪;如果去咗南韓,我會同佢 book 間五星級酒店纏綿一個星期。
佢 kit 一聲笑咗出嚟,嗲嗲哋咁講咗句「你好肉麻呀!」;但我睇得到,佢嘅笑容係好甜嘅。然後我問佢,頭先祈禱同神講咗啲乜?
佢有啲怕醜,喺我耳邊細細聲講:
「我希望我哋可以平安到老。」
祈求天父做十分鐘好人
賜我他的吻 如憐憫罪人
我愛主 同時亦愛一位世人
祈求 沿途未變心 請給我護蔭
(待續)
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!