溫暖人心的7個經典金句,座右銘中英對照

2023/12/27閱讀時間約 3 分鐘

“All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.” —Walt Disney

"我們所有的夢想都能夠成真,只要我們有追逐它們的勇氣。"


“The secret of getting ahead is getting started.” —Mark Twain

"走在成功的秘訣是踏出第一步。"


一支球隊的整體表現決定了它的成功。你可能擁有世界上最優秀的個人明星,但如果他們不能共同合作,這支球隊就毫無價值。The way a team plays as a whole determines its success. You may have the greatest bunch of individual stars in the world, but if they don’t play together, the club won’t be worth a dime.– Babe Ruth


“I’ve missed more than 9,000 shots in my career. I’ve lost almost 300 games. 26 times I’ve been trusted to take the game winning shot and missed. I’ve failed over and over and over again in my life, and that is why I succeed.” —Michael Jordan

"我在職業生涯中失誤超過9,000次,輸掉了近300場比賽。有26次我被寄予期望要投進致勝一擊,但卻未能如願。在我的生活中,我一次又一次地失敗,而這也正是我成功的原因。"


“Don’t limit yourself. Many people limit themselves to what they think they can do. You can go as far as your mind lets you. What you believe, remember, you can achieve.”

"不要限制自己。很多人把自己局限在他們認為能做的事情上。你可以走得跟你的心靈允許的一樣遠。請記住,你相信的事情,你就能實現。" — 瑪麗·凱·艾許


“It’s hard to beat a person who never gives up.” —Babe Ruth

"每天早上我醒來,都在問自己:‘在接下來的24小時內,我可以把這家公司推到多遠。’"


"If life were predictable it would cease to be life and be without flavor." -Eleanor Roosevelt

“如果生活是可以預測的,那麼它就不再是生活,也不再有味道了。”


資料節錄於:21+句溫暖人生推動成長勵志金句,經典動漫、電影台詞及座右銘英文中文雙語對照

2會員
12內容數
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!