December 22

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
‘As you give, so shall you receive.’ These are not just words; they are the law. As you live them and put them into action, you will see how wonderfully they work. You will find as you start giving that which you have, so will more and more be given you. Fear nothing, withhold nothing; simply give and go on giving. An open, generous heart draws all the very best to it. Let your heart be open and generous so that you withhold nothing, and let the spirit of giving be ever there. Assess what you have to give and then give it, no matter what it is, for as each gift is offered, it helps to complete the whole. Do not expect someone else to draw your gifts out of you, but give willingly of what you have. As you do, you will see where it fits into the whole, as the piece of a jigsaw puzzle when placed in its rightful position completes the picture.
  「當我給予時,我就會得到。」這些並不僅僅是言詞而已;它們是法則。當我活出它們,並踐行它們時,我會看見它們運轉起來是多麼得美好。我會發現當我開始給予我所擁有的時,就會有越來越多的被給予我。
  不要害怕任何事,不要保留任何事;僅僅只是給予,不斷地給予。一顆敞開的、慷慨的心會吸引來一切最好的。讓我的心是敞開的、慷慨的,如此我便毫無保留,然後讓給予的精神永存。確定我所需要給予的,然後就給出它,無論它是什麼,因為當每一件禮物被提供時,它都會幫助整體變得更為完善。
  不要去期待另一個人將我的禮物取出來,而是自願地給出我所擁有的。當我這樣做時,我會看見它適合被放在整體的哪裡,就像一片拼圖,當它被放在了正確的位置,它就會讓圖片變得完整。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!