September 25

閱讀時間約 2 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
As you learn to give, so will you receive. Open your heart and give all you can of the gifts which have been given you. Give of your love, your wisdom, your understanding. Give of the intangible as well as the tangible. In fact, give and give and go on giving without any thought of the self, without any thought of the cost or what you will get out of it. Your giving must be whole-hearted and joyous; then you will find the very act of giving will bring with it joy and happiness untold. Every soul has something to give, so find out what you have to give and then give it. Never forget there are many levels on which you can give. Do not just give what is easy to give, but give where it hurts, and grow and expand as you do so, for only the very best can come out of your giving.
  當我學習給予時,我就會得到。打開我的心,給出所有我能給的,那些被賦予於我的天賦。給予我的愛、我的智慧、我的學識。給予那些無形的,以及那些有形的。
  事實上,給予,給予,不斷地給予,不帶有任何自我的想法,不帶有任何代價是什麼,或者我能從中得到什麼的想法。我的給予必須是全心全意以及愉悅的;然後我會發現正是給予這個舉動,會隨之帶來不為人知的愉悅與快樂。
  每一個靈魂都有某些可以給予的事物,因此找出我需要給予什麼,然後給出它。永遠不要忘記,我所能給予的,是有很多層次的。不要只是給出最容易被給出的,而是給出會心疼的部分,並且當我這樣做時,去擴展與成長,因為只有最好的會從我的給予中產生。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶 的其他內容
September 19
閱讀時間約 2 分鐘
September 20
閱讀時間約 3 分鐘
September 21
閱讀時間約 3 分鐘
September 22
閱讀時間約 3 分鐘
September 23
閱讀時間約 2 分鐘
September 24
閱讀時間約 3 分鐘