金花囍事

2021/04/15閱讀時間約 3 分鐘
我壓抑著自己的情緒和自我
想要把一切最好的給你
我以為這樣是無私的愛
但其實給了你壓力也束縛了我自己
I suppressed my emotions and myself.
I want to give you the best.
I thought it was selfless love.
But in fact, it gave you pressure and restrained myself.
我漸漸忘記自己也很重要
忘記了自己也需要被照顧
我知道你們很愛我
我也很愛你們
但這份愛在我們還沒學會放手時
那樣的轉變讓我們彼此都掙扎
I forget that I am also very important.
Forget that I also need to be taken care of.
I know you love me very much and I love you too.
But this love, before we learn to let go, such a change makes us all struggle with each other.
謝謝你勇敢的用行動改變這一切
謝謝我自己勇敢的接受並試著改變
Thank you for your brave actions to change all of this.
Thank you myself for bravely accepting and trying to change.
改變不一定是不好
Change is not bad.
你要如何在千變萬化的世界不斷改變
並在改變中得到那份安逸的歸屬感
How do you keep changing in the ever-changing world.
And get that comfortable sense of belonging in the change.
而那份歸屬感
就在你自己身上
And that sense of belonging is in yourself.
這是我第二次看舞台劇
謝謝你們用詼諧幽默的方式
將這麼棒的故事表演出來
發人深省但又不會感到沉重
真的好喜歡
I watched a stage show the second time.
Thank you for acting out such a great story in a witty and humorous way.
It is thought-provoking but not heavy.
I really like it.
看舞台劇或者歌舞劇真的會上癮
期待下一齣好戲
期待看到我喜歡的人在台上演戲
Watching stage shows or musicals is really addictive.
Looking forward to the next great show.
Looking forward to seeing someone I like acting on stage.
Laura
Laura
隨筆寫作,隨心分享,只是一些經歷和故事。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!