RA:5爻人是很難被讀懂的

2022/05/06閱讀時間約 6 分鐘
原文發佈於:2021/07/15
【三顧茅蘆,被看見的美】"請邀請我" 。投射者俱樂部
(這是稍微修飾過的DeepL.com譯文。請參考下端原圖原文。)
第5爻人
這是5爻線在人際關係中的困境之一:他們無法被讀懂。你不知道這背後發生了什麼。你不能。這就是不可能的。我從中得到的是我的孤獨感。我認識到,我需要的唯一自我意識就是我自己。對我來說,非常、非常、非常長的時間都很清楚,我永遠不可能是別的東西,而是別人的構造。這是很奇怪的。對我來說,我有一個典型的角色,顯然是5爻人。我確實有所有這些知識的好處。所以,我看著它,我看到,我的天啊!這對那些帶著它而不知道的人來說一定意味著什麼,這導致了在同質化平面中的扭曲。
我所關心的事情之一是,瞭解人類圖/人類設計/人體圖設計的人是關於理解配置文件是那些給你一個社會正確性的東西之一,這是一個罕見的。它允許你對用於醫生的東西有一個洞察力——床邊態度。當你知道某人是1/3,作為一個例子,你知道如果你要和他們進行對話,你把一些東西擺出來,他們會挑戰它。你知道這就是他們的方式,也是他們應該有的方式。
如果你不知道這一點,而且你為你的小東西感到驕傲,而他們挑戰它,你最終會做出反應,感到不安,認為他們的某些事情是不真實的,等等。當你擁有這些知識時,這都是為了給你一個基礎,讓你提防世界的本質,不僅僅是你自己,還有世界和你周圍的世界,以及你周圍的眾生。並給你一個非凡的機會,能夠以非常清晰的方式與人溝通,這意味著擺脫你認為對方應該是相對於你的幻想。
~ Ra Uru Hu

5th Lines
It’s one of the dilemmas that 5s have in relationships: they cannot be read. You do not know what is going on behind that. You cannot. It’s just not possible. And you have to accept it as a 5. What I derive from that is my aloneness. I recognize that the only awareness of self that I need is my own. It’s been clear to me for a very, very, very long time that I can never be anything else but somebody else's construct. It’s so odd. And for me, I have an archetypal role for a 5, obviously. I do have the benefit of all this knowledge. So, I look at it and I see, my goodness, what it must mean for those out there who carry that and don't know and what that leads to in the distortion that's out there in homogenized plane.
One of the things that concern me about people who know Human Design is about understanding that profiles are one of those things that give you a social correctness that is a rarity. It allows you to have an insight into what is used for doctors— bedside manner. When you know that somebody is a 1/3, as an example, you know if you’re going to have a conversation with them and you lay something out, they will challenge it. You know that’s the way they are and the way it's supposed to be.
If you don't know that and you’re so proud of your little whatever it is and they challenge it, you can end up reacting, being upset, think certain things about them that are not true, and so on. When you have this knowledge, this is all about giving you a foundation to beware about the nature of the world, not just yourself, but the world and the world around you and the beings around you. And to give you an extraordinary opportunity to be able to communicate with people in a very clear way, which means getting rid of the illusions of what you think the other should be relative to you. ~ Ra Uru Hu
為什麼會看到廣告
69會員
509內容數
自學自修實踐及分享 Human Design 人類設計/人設圖/人類圖。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!