35. Pebbie與姊姊的印度二訪

2017/10/15閱讀時間約 2 分鐘

長途旅行在同個國家,緣分這東西會讓你親身感受到它的存在,而「三」,是我與她們的緣分所在。這是Pebbie與姐姐第二次在印度旅行,跟很多英國人的答案一樣,她們喜歡這裡的食物、街頭的顏色、善良的人民,我們第一次的見面是在印度的中西部小鎮Puskar,我們住在同間8人房三天,說實在沒有太多交集就道了再見,下一次的再見是在Udaipur的一間hostel頂樓用餐空間,匆匆問了候就道再見,而我們的第三次再見就是在孟買的hostel廚房,不過這次,姊姊一人跑到了Ladakh旅行,留下準備搭機回英國教書的她。

 

 

她在我的筆記本上寫到

 

 

India is a very different place to sum up. This is my second time travelling around India in 2  years, both with my sister. Many things bring a queazy feeling to my stomach - the distribution of wealth, the unhuman treatment of animals, the smells when sitting on trains! But on the other hand you have some amazing people showing genuine kindness along the way and experience, you certainly wouldn't get in any other country. One thing to say about India that me and my sister laugh a lot at is that everything is weirder than expected. You plan to do anything and it turns out a lot differently than expected - ''classic India'' we say. I loved experiencing Varanasi (even though it is a dump) but my favorite place is wildlife SOS in Mathura - they actually care about animals and save them from circuses and temples. That,to me, is the Buddhist Hindu way.

Pebbie, from Scotland

 

 

Darren Cheng
Darren Cheng
Darren是我爸給我的名字,不是英文老師取的。台北是我媽生下我的地方。成癮於記錄事情,相機也好文字也罷,一直相信著把生命丟到路上,就會看見它原本的樣子,喜歡在生活旅行也在旅行中生活。現在的我正找回人生的主導權,在一段注定有結尾的旅程中,過一個80歲後依舊有著無數故事可說的人生。 好吧簡單來說,我喜歡閱讀寫字、攝影旅行、瘋狂做自己。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!