初雪(陸)

2019/03/07閱讀時間約 11 分鐘

這一對愉快流浪漢 被忘掉也好

做記者,其實有階段嘅。當你做緊一個每日跑assignment嘅港聞或者財經記者嗰陣,你最羨慕、最想做嘅嘢,就係有得出國採訪。「如果我可以去今年嘅WWDC/CeBIT/WEF/Fortune Global Forum就好喇!」
之後,當你有機會出國採訪之後,你下一個階段就會諗:「如果我可以做駐外地記者就好喇!」
到你駐咗喺外地(或內地;呢個機會最高),日日準時喺國務院新聞辦度發呆、聽佢哋放黨八股屁聽到耳仔生菇嗰陣,你又會諗:「如果我可以同公司攞個budget、去一個少人認識嘅地方、發掘幾隻省招牌嘅專題就好喇!」
然後,你就會好似我咁,望住吉林遼寧兩個省嘅地圖、漫天打鳥、完全唔知究竟邊度會有我想要嘅嘢。
點解唔預先plan好?你當我參加緊「東三省十天團」呀?有得你plan好晒、知道晒啲料喺邊、擺好晒位等你去「報導」嘅,嗰啲就唔係「發掘」出嚟嘅「專題」啦!出埋press release俾你copy and paste好唔好?
於是,我就拖住我個「人肉cover up」,由延吉飛往瀋陽,再劈巴士去丹東,希望我可以搵到我想要嘅嘢。

Day 6,延吉往瀋陽航班上。
「初雪妹妹,係咪好緊張呢?」我問坐喺窗邊、不住往外視察嘅初雪。
「係呀!」佢滿臉興奮咁答我。「係咪一陣間就會飛㗎?」我點頭。
大約十分鐘後,飛機起飛。當飛機離開地面時嗰陣強烈嘅扭力同震盪,令到佢有啲驚心嘅表情,但係窗外漸遠嘅景物吸引咗佢嘅注意力,表情亦都由驚恐變成讚嘆。
「好神奇呀!我會飛呀!」初雪望住我,好想我分享佢嘅喜悅;此刻無價。
「幾好玩㗎!」我答佢。「原本可能要十幾個鐘嘅車程,而家一個鐘就到。」
「好靚呀!」佢繼續望窗。「如果可以伸手出去摸吓就好喇。」
初雪同我所有嘅女朋友都唔同,雖然佢已經廿歲女,但佢有一份未曾入世嘅童真。呢樣嘢唔係話你想扮就扮得出,就算當年只有十七八歲嘅Colette都冇呢份童真。
另外一樣初雪同其他女仔唔同嘅地方,就係佢係一個不折不扣食物焚化爐。短途機上面嘅兩包花生、兩杯可樂,佢同我掃清晒。就算平日嘅三餐,檯面上嘅所有前菜小碟、以至飯後嘅水果同甜米露( 식혜 ),佢都可以全單接收。韓妹多數為食,但係強如Chloe都唔可能可以好似初雪咁食。
但每當我諗返起佢琴晚同我講嘅故事嗰陣,我就會明白,點解佢會咁愛惜食物。我對佢,亦都產生咗一份憐愛。我好想,可以好好照顧呢個女仔。我甚至已經開始當佢係女朋友咁看待……
但係,但係……唉……
飛機好快就抵達瀋陽。由於我哋嘅目的地係丹東,所以我哋冇入城,喺機場直接搭巴士去呢個中朝邊境最大嘅口岸。
「哥哥呀,」初雪喺丹東落車後四圍張望。「呢個就係你講嘅大城市喇?」
「呢個算係城市,但唔係我所講嘅『大城市』;」我同佢講。「我哋喺呢度逗留一兩日,然後會帶去真正嘅大城市。我應承你,到時我會陪你玩足一日。」佢好開心咁點頭。
「但係,哥哥呀,」佢望住我。「如果你有工作要做,唔需要專登放低工作陪我;我會喺酒店睇電視、等你返嚟。」
我就咁寫呢幾句嘢出嚟,你好難想像到,呢幾句係幾咁「冧豬」嘅說話;當時我聽到之後,個心幾咁甜。
同初雪去酒店check-in之後,我留咗佢喺房;然後,我就出咗去「視察」一吓環境。
去到一個陌生嘅地方,想知道當地嘅最新「熱話」,就一定要去幫襯吓啲小店、紀念品檔同埋報攤。呢啲地方最容易同當地人打開話題「索料」,然後再跟從蛛絲馬跡去搵進一步嘅料。
兩個鐘後,我灰頭土臉咁,拎住大包小包嘅紀念品同零食,冇晒心機咁行返酒店。White walk white do,記者之日常。
唔係我冇料到索唔到料,係我索到啲料完全冇料到。幾間鋪頭攤檔、幾個唔同嘅人,得返嚟嘅料完全指向同一方向:喺丹東、可能甚至整個遼寧省,冇人知道解放軍會接防。一省之隔嘅吉林省,接防嘅消息喺《長春晚報》都起碼有條簡訊;但係喺丹東,就冇人聽過呢件事,亦冇人在意邊境嘅安全:
「一直以來也蠻安全的,沒有發生過事情就是。」、「你看這鴨綠江有多闊!兩岸都是邊防人員,真的要偷渡,也不會選這裏吧!不要命嗎?」、「中朝邊境那麼長,去鴨綠江上游、或者圖們江偷渡,不是比較安全嗎?」
返到酒店,我望住鴨綠江彼岸嘅新義州,一直喺度沉思。(都有無厘頭咁諗過,新義州究竟有冇新義安。)
「哥哥?」初雪叫醒沉思緊嘅我。「你冇事吖嘛?」
「我冇事。」我答佢。
「係咪剛才喺街上,見到另外一個朝鮮美女,」初雪露出一臉頑皮,原來佢都有呢個樣嘅。「想帶佢去玩,但係又唔知點同初雪講,所以煩惱呢?」
我捉住佢,輕輕搣咗佢塊面一吓,然後同佢講:「係咪但凡女仔,都鍾意諗埋啲咁嘢呢?」
「係㗎!」佢笑住答我。「初雪都係一個好普通嘅女仔,都會咁諗㗎。」
佢跟住我頭先嘅視線,望過去對岸。望咗一陣,佢同我講:「條河咁闊、對岸咁遠,望到嘢咩?」
我望一望酒店前面嘅廣場、江濱公園、中朝友誼橋、鴨綠江、新義州……條河咁闊、對岸咁遠……對岸咁遠……咁遠……咁遠!
我突然醒起啲嘢:中朝俄三國,喺韓戰過後,就曾經唔只一次簽訂邊境條約。其中嘅條約附件,就有訂明,三國喺非作戰狀態下,喺距離邊界線一百公里以內,唔可以有大型駐軍、以示友好。
換句話嚟講,喺丹東呢邊,真正嘅「中朝邊境」,其實係喺約一百公里外嘅通遠堡,而唔係鴨綠江沿岸。諗清楚呢點之後,將同樣道理套用喺延邊,我就可以喺圖們琿春一帶嘅外圍,搵到解放軍接防嘅證據!
諗通咗呢一點之後,呢幾日好多小問題,都可以解得通喇!既然係咁,我亦都唔需要喺丹東四圍亂碰亂撞。
「初雪呀!」我好開心咁輕輕攬住佢。「哥哥聽日陪你去大城市玩,好唔好?」佢好開心咁點頭。
反正時間多的是,不如帶小妹妹去見識吓中國東北嘅第一大城市、迂迴咁踢爆一吓朝鮮金氏嘅「朝鮮係地上最強」洗腦教育。

Day 7,瀋陽市街頭。
我第一次見到初雪O晒嘴個樣。
「哥哥呀,原來大城市真係咁大㗎?」佢不停咁四圍望。「呢個城市叫咩名呀?」
「 심양 (Sim Yang/瀋陽韓文)。」我答佢。
「咁瀋陽大定係平壤大呀?」佢一臉無知咁問我。
「瀋陽嘅人口,應該係平壤嘅兩倍;」我答佢。「中國嘅城市,都係好多人口㗎。」
我同佢喺市中心手拖手漫無目的咁行,第一次去大城市嘅初雪對任何事物都好有興趣。作為一個喺大城市長大嘅人,好難明白呢一刻初雪嘅心情。佢同我講過,佢呢世人就只係去過惠山同延吉。呢兩個地方雖然都算城市,但係好難同瀋陽呢個東北第一大城市比較。
行咗一陣,又到食晏時候。呢次,我決定帶初雪去一個莫講話未去過、佢應該連聽都未聽過嘅地方食嘢。
「點解呢間餐廳咁得意嘅?」佢望住麥記收銀櫃台上面嘅食物圖片。「呢啲係……飽嚟㗎?呢度係食飽嘅餐館?」
「係呀!」我笑住望佢。「咁你想食咩飽吖?」
「有冇菜肉飽呀?」佢滿臉疑惑咁望住我。
「菜肉飽……得!」我諗到叫乜俾佢食喇。「你過去嗰邊坐低等我吖!」
五分鐘後,我捧住兩個巨無霸餐行埋去初雪面前。
「嗱!有菜有肉嘅菜肉飽!」我指吓個飽。「呢啲係用馬鈴薯( 감자 )炸嘅薯條,慢慢食啦!」
初雪仍然好疑惑咁慢慢打開個飽盒,然後眼碌碌咁望住個巨無霸。老老實實,佢呢個樣真係好可愛。
「好味呀!」佢食咗第一啖之後,好似如獲至寶咁。「呢個係中國菜肉飽嚟㗎?好好味呀!」然後佢食咗條薯條。「呢啲薯條都好好味呀!」
「唔係中國㗎,」我答佢。「呢啲叫漢堡飽,係美國食品。」
「美國?」佢望一望我。「原來壞人都有好好食嘅嘢㗎!壞人菜肉飽真係好好食呀!」
壞人?係喎,我差啲唔記得佢係北韓嚟嘅𠻹。如果俾佢知道,佢攬住個「壞人」瞓咗成個禮拜,會唔會嚇死佢呢?
食完「壞人菜肉飽」之後,我哋繼續行街;我同佢去咗一座「百貨大樓」度shopping。其實,我想買啲衫俾初雪;一個女仔每個月得一百蚊「零用」,一定唔捨得用晒嚟買衫(我絕對相信佢會食晒落肚)。
我喺一間貌似Giordano嘅鋪頭度,揀咗一啲素色嘅casual wear同埋卡其褲俾佢試;我唔敢揀太鮮艷同牛仔褲俾佢,驚佢帶唔到返北韓。
「哥哥,我靚唔靚呀?」佢換咗一件衛衣同卡其褲。坦白講,其實呢個係類似當年Chloe喺延世返工嘅casual look。
「靚!」我答佢。「你好似一個大學生。」佢笑得好甜。
試咗兩三轉之後,佢想擺返低啲衫,我接咗佢,然後拎去俾錢。
「哥哥,唔好買呀,」佢揚一揚個價錢牌俾我睇,其實只不過係幾十蚊貨仔。「好貴呀。」
「唔緊要啦,哥哥送俾你吖!」我答佢。
「唔好啦,呢幾日你日日買零食俾我食,餐餐都食啲好好食嘅嘢,我使咗你好多錢呀……」佢個樣寫住「唔好意思」四個字。
「咁我都鍾意食嘢吖嘛,」我答佢。「我又鍾意同初雪扮靚,然後帶佢去玩。」
「多謝哥哥。」我又見到佢食緊嘢嗰個幸福樣;呢百幾二百蚊使得好超值。
行完百貨大樓,我地返出街上面隨便咁四圍行。唔知係咪驚我再買嘢俾佢、佢會唔好意思,初雪再冇拎衫上手睇,只係window shopping。
行到六點幾,又係時候搵地方食飯。
「哥哥呀,今晚你帶我去食乜呀?」初雪興致勃勃咁問我。「我哋又去食壞人菜肉飽?」
「今日唔再食住,我應承你,臨走前一定帶你去食多次;」我答佢,佢點頭。「我哋今晚去食『大餅』。」
「大餅?」佢不明所以。
我帶咗佢入去附近嘅Pizza Hut。
我點咗個夏威夷厚批,再叫咗個肉醬意粉,兩個人share嚟食。
「呢個大餅啲味道好得意呀!酸酸甜甜咁;」初雪食到成口醬。「都係美國菜嚟㗎?」
「唔係,呢個係意大利菜。」佢聽完後,好努力嘗試去諗,究竟意大利喺邊。
喺呢個時候,我哋隔籬檯咗低咗兩個女人,一個貌似四十幾歲,另外一個更老。佢哋坐低咗之後,侍應放低兩份餐牌。其中比較年輕嗰個揭咗幾頁後,用韓文同年幾比較大嗰個講:
「全部都係中文,我又唔識睇英文,點算呀?」
由於佢講韓文,所以吸引咗我同初雪嘅注意。
「我識韓文又識中文,我有冇嘢可以幫到你?」我同佢講。
「真係好喇!」佢有啲喜出望外。「可唔可以幫我哋隨便點兩個意粉?」
我如言幫佢哋點咗兩個蒜香意粉(梗係問咗佢哋意見先啦);點完餐之後,我哋開始傾計。我介紹咗初雪俾佢哋認識,同佢哋講初雪喺「中國朝鮮人」,初雪好乖巧咁同佢哋打招呼。
我哋一邊食、一邊傾偈,佢哋都有介紹自己;比較後生個位係朴太太,年老嗰位係金老太。佢哋嚟瀋陽嘅目的,係要見一個遠房親戚,但係呢兩位「漢城人」既唔識中文亦唔識英文,嚟咗兩日已經吃盡苦頭,連搭車都有困難。
鬼咩,呢度係東北,又唔係北京上海。不過,就算係北京上海,你哋兩個淨係識韓文,都幾難搵人招呼你,你哋去延邊就話啱傾啱講啫。
「你哋約咗你哋嘅親戚幾時見面?」我問朴太太。
「聽日中午,喺『平壤館』食午飯。」佢答我。
「我哋聽日都仲會留喺瀋陽,如果你唔介意的話,我可以陪你哋一齊去,起碼都幫你哋搭車之類嘅嘢。」我提議。
「咁麻煩晒你喇!」朴太太好高興咁多謝我。
之前喺韓國嗰三年,都有好多人幫過我;今次可以幫返佢哋,都係一件好事。
一起出走感覺多好 但天黑黑哪裡也去不到
抱擁可這樣暖 你使我領會到
這一對愉快流浪漢 被忘掉也好
飛天更加好 像飛鷹飛到最遠的古堡
我不想記大過 也不要變大個
我躲進幻覺全日拍拖 遊蕩到天光
(待續)
本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!