初雪(Prelude)

2019/02/14閱讀時間約 6 分鐘

忘了天空一片雲 忘了歸家開了燈

2003年二月尾,中國吉林省延吉市某飯店嘅廂房。
我眼前係一個金雕玉砌嘅廂房,一切嘅擺設都極盡奢華。廂房嘅一邊,係一個偌大嘅窗口,面對住一個大舞台。舞台上,一班穿著傳統韓服嘅女舞蹈員,正在表演一場傳統歌舞《阿里郎》。
아리랑 아리랑 아라리요…
呢次係我呢世人第一次,面對咁嘅「場面」;我之前並冇嚟過呢度。但係唔知點解,呢個陌生嘅環境,我又竟然有啲熟悉嘅感覺。
可能,呢啲就係「Déjà vu」?
喺我身前嘅茶几旁,有一個穿著韓服、樣貌娟秀嘅女仔,跪喺哋上面、正在為我添茶。呢種表面上好「恭敬」嘅行為,反而令我有啲尷尬 — 我又唔係你老豆,你又唔係今日嫁,點解要跪喺度斟茶俾我?
「馮先生,一路舟車勞頓辛苦喇!」坐喺我身邊嘅,係一個叫小英嘅女人,係呢度嘅經理。「等我幫你介紹一個朝鮮美人、給你慰勞一吓。」
小英企起身、對我深鞠躬,然後盈盈走出廂房。
我眼前嘅一切,提醒咗我一件事:我今日嘅身份,係一個尋歡嘅「嫖客」。

一個月前,年廿五,東九龍某office。
「點呀你,成個月都無精打彩咁,成組同事都好擔心你呀;」老總除低佢副老花眼鏡,關切咁望住我。「仲煩緊你個韓國女朋友嘅嘢?使唔使放你幾日假、俾你飛過去箍煲?」
老總係少數喺我香港嘅生活圈子中,認識Chloe嘅人;因為Chloe有上過我office探我、請過我啲同事食蕎麥糕。
「都分開咗喇,冇乜嘢好煩;」我答佢,盡力淡化成件事。「可能有啲唔慣啩……遲啲冇事㗎喇。」
不過,無論我點淡化都好,我同Chloe分手都只不過係一個月內嘅事。恁憑我演技點精湛,我都冇能力去掩飾我嘅失落。結束一段五年嘅感情,而家嘅我,就只係一個冇靈魂嘅軀殼,喺度行屍走肉。換個角度嚟睇,其實我仲識行識走識返工,都算係咁。
「私人感情嘅嘢,我就幫你唔到喇;」老總笑一笑、然後遞咗份文件俾我。「但係俾啲嘢你忙吓,等你寄情於工作,我都仲做得到嘅。」
我望一望佢遞俾我嘅呢份文件,第一頁係一段「中通社」有關解放軍將會喺今年內,從駐守中朝邊境武警手上接防嘅快訊。
「點呀,睇到啲乜?」老總問我。佢好鍾意喺呢啲時候,考吓佢手下啲記者嘅觀察能力。
「唔……點解中通社會無啦啦出條咁嘅快訊?」我一邊brainstorm一邊答。「邊境換防係內政,點解會喺一個對外通訊社出快訊?呢啲仲唔係鬆章出去俾人『粗暴干涉別國內政』?」
「啱,仲有呢?」老總再問。
「撇除干涉別國內政呢筆,換防都係一件大事,而且理所當然;點解唔係新華社中新社供稿,而係最低規格嘅中通社呢?」我個腦不住思索。
「都啱;仲有冇?」
「武警係地區編制,解放軍係軍區編制;」我俾佢問到差唔多乾塘。「解放軍從武警手上接防,喺政治層面上,係防務升級;中朝邊境可能會有事發生。」
「唔,總算你學到啲嘢;」老總好滿意。「喺政治層面上,呢次係牽涉十萬以上嘅解放軍大規模調動,唔只係瀋陽軍區,應該係中央軍委嘅事。」
「出得外宣通訊,即係已經有風吹草動,外邊開始有人關注呢件事;」佢繼續。「但係規格低到用『中通社』出稿,即係有意淡化事件。咁多蛛絲馬跡加埋,我有理由相信,東北嗰邊應該有啲『事情』發生緊。Alan,我想你去睇吓。」
我?我財經記者嚟咋喎!
「我知你諗緊乜,呢單嘢唔係你嘅份內事;」老總睇穿我。「但係呢度年資你最深,你亦都對政治最敏感。就算唔講呢兩樣,你嘅韓文喺呢個case係必須嘅,我覺得你係最適合嘅人選。除此之外,我仲想你趁呢個機會,多寫幾隻關於當地嘅故事。題材我俾唔到你,要靠你喺當地落腳後嘅觀察。」
聽落去,其實係個幾有趣嘅project。
「呢單嘢唔係我嘅idea,係總部德國老總親自落嘅『柯打』;」佢繼續。「所以budget都冇上限,你可以自由發揮,但係唔好亂使錢;總之應使得使。」
然後,佢突然神色凝重咁同我講:「你都知道,境外傳媒喺大陸採訪係要審批嘅,而我哋無論如何都唔會過到審批。所以你今次係非法採訪,而且仲要係喺一個敏感嘅時刻、去一個敏感嘅地區。我有義務提醒你:今次唔同以前,你可能會有危險、可能會被監視。如果你話唔想冒險的話,我唔會強人所難。」
「冇問題,預咗㗎啦!」我答佢。
「咁你要開始做資料搜集,同時要諗定一個cover up,因為你唔可以以記者嘅身份就咁上去;」老總喺卡片盒拎咗張卡片俾我。「呢個係中國朝鮮人,喺延吉機場開紀念品店嘅,到時佢會接待你。」
我望一望張卡片,上面寫住:閔東元。
「我希望你可以喺二月內成行;」老總總括整個對話。「好好哋做好呢個project;同時我希望你可以利用呢個trip,好好咁梳理一吓你嘅私人感情事。返嚟之後,我希望見到個清爽嘅Alan。」
「明白,多謝你。」我答佢。

二月中,農曆年後。
「你嘅在職證明、同埋我公司委任你去延吉做新市場可行性研究嘅委任信,我已經FedEx速遞咗俾你;」同我通話嘅係李先生,當年我喺漢城嘅英文學生。「希望呢啲資料可以幫到你。」
「多謝晒你!」我答佢。「麻煩到你唔好意思。」
「舉手之勞啫!老師你下次嚟漢城,同我食餐飯聚吓頭啦!」李先生對我仍然好客氣。「我哋都幾年冇見喇,好想同你再一齊飲酒。」
「一定!一定有機會!再次多謝你幫忙!」我恭敬咁答佢。
由呢一刻開始,我係李先生嘅「業務開發部長」。
Cover up嘅身份搞掂咗,可以擇日起行。
或者老總講得啱,可能我真係需要一啲嘢,去分散我嘅注意力、幫我去渡過呢段「非常時期」。結束咗一段刻骨銘心嘅五年感情,我需要好多嘢去填補空咗出嚟嘅位置。
要忘記一個人唔容易,我亦都唔會奢望,一個兩三個星期嘅project,就可以做到呢一點;但係,作為一個開頭,我諗,呢個trip應該會幫到我。
忘了天空一片雲
忘了歸家開了燈
才明瞭道別
會令 白色的天花變暗
隨著一分一秒 震醒了凌晨
才驟覺你吻別我的聲音
從未這麼吸引 離別這種牽引
仍願信 我有更美滿情感
回頭若沒有你
假使有氣力在陌路離開 不需顫抖
怕惡劣氣候 怕眼淚倒流
都不怕為你 張開笑口
回頭若沒有你
只需眼看著這段路曾經 緊握你手
這最大報酬 與最後理由
已夠我走出深溝
再去愛漫天星宿
(待續)
本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容