去哪裡的花式變形

2022/04/03閱讀時間約 4 分鐘
去哪裡的變形問法

Mha su inu? 你要去哪裡

  • Mha ku marig qaya djiun. (單純在講買東西、生活用品,有包含吃的)
marig "買" 這個單字,Bsngan 部落的人口語上面有時候會唸成 maray
  • Mha ku marig uqun. (單純在講買吃的)
  • Mha ku qmpahan dgiyaq Rucing.
    Mha ku qmpahan breenux Tadus.
    (問部落的長輩要去哪裡的時候,他們會特別區別要去位在山上的田或在平地的田,也會再說明是在哪裡的山上/平原。
Rucing 花蓮縣秀林鄉富世村落支煙部落
Tadus Rucing部落的人稱呼「新田」為Tadus
qmpahan dgiyaq 山上的田地
qmpahan breenux 平原的田地
  • Ungat do, hmut ku mksa wa ! 沒有喔,我隨便走走啦!
  • Aji o, hmut ku mksa nanak o ! 沒有喔,我自己隨便走走啦!
同場加映:
Q: Mha ku inu hug wa? (可能小孩被長輩交代要去辦事情,但不知道要去哪裡辦事情,
或是家裡的長輩走路走到一半突然忘記要去哪裡了,會問自己「我要去哪裡"呀"?」
A: Ima mkla isu sunan! 我哪知道你(要幹嘛)!
Q: Mha inu ka hiya? 他要去哪裡?
A: Ya mha sapah na da o. 他可能要回家了
A: Mkla ku inu. 我哪知道/我不知道哇

「去哪裡」時態上的變換:

Mha su inu ka sayang?

  • Mha ku qmpah ka sayang.
Q:Mha su qmpah(工作) da?
A:Kiya, Mha ku qmpah da.

Q:Mha su qmpahan(田地)?
A:Mha ku qmpahan han.

Mnsa su inu ka shiga?

  • Mnsa ku psapuh ka shiga.
Q:Wada inu ka qbsuran su kuyuh? 你姐姐去哪裡了?
A:Ini ku kla o. (回答不知道就對了)

Mowsa su inu ka saman?

  • Mowsa ku qmita lupung mu ka saman.
  • Mowsa ku qmita mnarux. 我要去看醫生。
  • Mowsa ku Pnrhulan. (說要去教會可能長輩印象+分)
  • Ini ku kla na. 我還不知道 (很明顯是在應付的回答)
  • ini ku lnglung na. 我還沒有想 (上了年紀之後很常會說這個答案)
----------------------------------
外出工作的朋友應該會有一個經驗,
長輩在電話中問你什麼時候要回家呀!好久沒回家了耶!!!
有一天你突然想回家看看,
結果一到家裡,長輩會很疑惑的問你

Miyah su hmuya ka sayang?你今天來做什麼?

(語氣如果溫柔一點可以解讀成「你怎麼會回來~」;語氣驚恐,很像你一回家可能就是要借錢的話可以解讀成「你來幹嘛的!!」)
  • Miyah ku qmita payi mu ka sayang. (適合在考試中的回答)
  • Miyah ku qmpah o. 我來工作的啊! (適合對親朋好友顯示忙碌程度的回答)
  • Miyah ku qmita sunan wah! 我是來看你的 (很適合貼心的孩子拿來掛在嘴邊哄長輩用)
  • Miyah ku tuhuy. 我來玩的/我來作客的/我來旅遊的 (適合真的去玩的人)
  • Miyah ku miying uqun wah! 我來吃東西的 (對很熟的人,例如家人才可以這樣講)
為什麼會看到廣告
太魯閣筆記員
太魯閣筆記員
太魯閣族語學習筆記
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!