Sasha Alex Sloan - Highlights【英文歌曲翻譯】

2024/02/17閱讀時間約 3 分鐘

[Verse 1]

Where were you when I was broken?

當我傷心時,你在哪裡?

When I was learnin' out everybody's names

當我努力記住每個人的名字時

Where were you when I was empty?

當我感到空虛時,你在哪裡?

When I had no one else to turn to for advice

當我找不到其他人向求救時,你在哪裡?


[Pre-Chorus]

I'm not angry anymore for what you did

對於你所做的事情,我不再生氣

But who does that to a kid?

但是誰會對一個孩子這樣做呢?


[Chorus]

You love me when it's easy

你只在事情變得輕鬆時愛我

You love me when it looks good to your friends

在你的朋友面前顯得愛我

You love me when you need me

在需要我的時候愛我

Or anytime the spotlight's on again

或者在聚光燈再次打亮的時候

And it's been this way my whole life

這一直是我整個人生的方式

Sometimes it feels like

有時候,感覺就像

You only love me for the highlights

你愛我是因為我的那些亮點


[Verse 2]

Where were you when I was sleepless?

當我失眠時,你在哪裡?

Watchin' streetlights turnin' off

看著街燈一盞盞熄滅

'Cause you were there for birthday cakes

因為你在生日蛋糕旁

And had a smile on your face, but

微笑著,但是

Where were you when I was lost?

當我迷失時,你在哪裡?


[Pre-Chorus]

I won't blame you for the person

我不會因為我變成了什麼樣的人而責怪你

I've become

But you made it hard to trust someone

但是你讓我很難相信別人


[Chorus]

You love me when it's easy

你只在事情變得輕鬆時愛我

You love me when it looks good to your friends

只在你的朋友面前顯得愛我

You love me when you need me

只在你需要我的時候愛我

Or anytime the spotlight's on again

或者當聚光燈再次打亮時

And it's been this way my whole life

這一直是我整個人生的方式

Sometimes it feels like

有時候,感覺就像

You only love me for the highlights

你愛我是因為我的那些亮點


[Outro]

Do you ever wish you stayed? (Wish you stayed)

你是否曾經希望你留下來?(希望你留下來)

Do you ever turn around? (Turn around)

你是否曾經轉身而去?(轉身而去)

Do you ever wish you knew

你是否曾經希望你了解

The person I am now?

我現在的樣子?

9會員
117內容數
不專業翻譯
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!