詩篇六 : 祢必收納我的禱告| Psalm 6 : You let my prayer come before You

2024/03/10閱讀時間約 3 分鐘
詩篇六 : 祢必收納我的禱告

詩篇六 : 祢必收納我的禱告

我心也大大地驚惶。耶和華啊,祢要到幾時才救我呢?

耶和華啊,求祢轉回搭救我!因祢的慈愛拯救我。

中文

(大衛的詩,交與伶長。用絲弦的樂器,調用第八。)

耶和華啊,求祢不要在怒中責備我,也不要在烈怒中懲罰我!

耶和華啊,求祢可憐我,因為我軟弱。耶和華啊,求祢醫治我,因為我的骨頭發戰。

我心也大大地驚惶。耶和華啊,祢要到幾時才救我呢?

耶和華啊,求祢轉回搭救我!因祢的慈愛拯救我

因為,在死地無人記念祢,在陰間有誰稱謝祢?

我因唉哼而困乏;我每夜流淚,把床榻漂起,把褥子濕透。

我因憂愁眼睛乾癟,又因我一切的敵人眼睛昏花。

你們一切作孽的人,離開我吧!因為耶和華聽了我哀哭的聲音。

耶和華聽了我的懇求;耶和華必收納我的禱告。

我的一切仇敵都必羞愧,大大驚惶;他們必要退後,忽然羞愧。

English (basic)

Psalm 6 : The Lord has let my prayer come before him.

Psalm 6 : The Lord has let my prayer come before him.

<To the chief music-maker on corded instruments, on the Sheminith. A Psalm. Of David.>

O Lord, do not be bitter with me in your wrath; do not send punishment on me in the heat of your passion.

Have mercy on me, O Lord, for I am wasted away: make me well, for even my bones are troubled.

My soul is in bitter trouble; and you, O Lord, how long?

Come back, O Lord, make my soul free; O give me salvation because of your mercy.

For in death there is no memory of you; in the underworld who will give you praise?

The voice of my sorrow is a weariness to me; all the night I make my bed wet with weeping; it is watered by the drops flowing from my eyes.

My eyes are wasting away with trouble; they are becoming old because of all those who are against me.

Go from me, all you workers of evil; for the Lord has given ear to the voice of my weeping.

The Lord has given ear to my request; the Lord has let my prayer come before him.

Let all those who are against me be shamed and deeply troubled; let them be turned back and suddenly put to shame.

For Machine

Psalm 6 (Q1888137)

詩篇圖片皆授權 CC0

「不保留權利」,任何人皆可以任何方式、為任何目的使用(包含商業目的)使用該著作。

52會員
86內容數
在猶如巨塔的科學知識前,做一個永遠好奇的小孩,享受觀察與理解的樂趣。同時希望能藉自己微薄的力量,促使華文世界的科學能漸漸成為-閒話家常的有趣日常。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!