編輯嚴選
〈讀摩理臣山小學嗰幾年盞鬼少年時〉::或者藝術X或者革命::|在在專欄

2020/06/10閱讀時間約 4 分鐘

【讀番書雜憶:皇仁的歲月(第一章)】Part 2

讀摩理臣山小學嗰幾年,學校啲嘢真係記得唔多。
除咗喺「錫克廟」踢波就係有時去體育路馬場出面嘅空地踢波,不過會俾人趕。印象中唔會走入馬場,只會遙看一段距離叫大石鼓嘅地方。有個同班姓陳嘅同學住喺霎東街,有時放咗學踢完波,就去佢屋企玩。嗰度嗰陣時啲屋係住人嘅,兼且啲大厦唔係好多層,唔似得而家全部係食肆酒吧同埋鋪頭。喺同學屋企玩完就自己搭電車返屋企,唔駛人湊。霎東街附近就係鵝頸橋,而家橋底出名打小人,重有示威人士唔入維園會途中加入會係嗰度等候。嗰個年代同一地方重係一條大坑渠!
話說回頭,係摩理臣山讀小學剩係記得個譚校長同教英文嘅Miss Chan。重有姓黃嘅班主任。有一次Miss Chan罰我企喺校長室門口,譚校長冇問因由,我覺得佢咪咪咀喺度笑。Miss Chan同Miss黃後來都做咗校長,Miss Chan做「北角官立小學」校長而Miss Wong嗰間就叫做「堡壘山官立小學」。幾年之後,我哋一班男同學想見返啲女同學攪re-union,都會問黃校長借堡壘山官立小學地方,黃校長又會借俾我地。不過記憶中出席嘅男同學眾多,女同學就只得一個。我地就輪流同佢影相。我同呢個女同學嘅相,珍而重之,但係而家又再搵唔翻!
講起男女同學,還記得一件事。當年唸五六年班,兩小無猜的年紀,又會開始對異性發生興趣。而有點耳濡目染嘅係電影宣傳廣告對一啲性感女明星嘅描述:艷星呀、肉彈呀,呢啲名詞係令到我輩產生好奇同幻想。
呢一年聖誕節,同學們都花費零用錢買聖誕咭送俾老師同埋友好嘅同學。同學之中有一位俾我地嘅印象係最道貌岸然,我哋(我同兩三個同學)送俾佢嘅聖誕咭,裡面當然印有Merry Christmas and Happy New Year,但咭嘅封面係一個意大利肉彈:應該係珍妮羅露寶烈吉妲(要不然就是蘇菲亞羅蘭),呢個同學拆開信封,看了看,面色大變,不單要退回聖誕咭還要我們鄭重道歉!唉!
而後來我和這位同學一起入咗「皇仁中學」,他最後入咗香港大學,畢業後結婚,對象係當年摩理臣山小學同班的一位最靚嘅女同學呀!
入皇仁難唔難?當年喺官立小學讀六年班嘅,大概有啲優勢。我哋都要考小學會考,不過考小學會考我諗都係啲父母緊張過我哋!
哈哈果陣時會考放榜會賣報紙咖,放榜果日,買張華僑日報,睇住啲冧巴,搵自己個名… 搵到… 哇哈哈,係老竇讀過嗰間殖民地政府官辦嘅皇仁中學!
(待續…)
::煉藝在道〉在在共識者|專欄::文 ◣ 莫昭如
莫昭如要不藝術就是革命的人生實踐:::
戰後出生世代,火紅年代積極投入社會活動的「文化份子」。
隨筆回顧、檢視、再思這大半個世紀,浪盪於大時代洪流,滾動過的波濤,
及後,又匯聚著甚麼新的湧動~

總編按:延伸資訊┐

五、六十年代香港人會知道這些西方名星,「珍娜羅露寶烈吉妲」是當年香港中文譯名,現在在維基找到的是另一款譯名了。要說香港文人將洋人譯名譯得傳神,原來香港當年有名的報界文人「三蘇」曾將「珍娜羅露寶烈吉妲」戲譯為「真奶裸露煲裂雞蛋」。
「珍娜羅露寶烈吉妲」譽為意大利老牌艷星,曾與「蘇菲亞羅蘭」齊名。粵語長片裡歌仔都有得唱,是鄭君綿、鄭碧影合唱的《才子佳人》,頭一句就係:「~擰柳腰好似蘇菲亞羅蘭,又似惹火寶烈吉妲~佛見到都日會起大痰,花靚仔想到心爛~」

珍娜羅露寶烈吉妲 Gina Lollobrigida
珍娜羅露寶烈吉妲(Gina Lollobrigida)
(1927年7月4日-),義大利女演員、攝影記者、雕塑家。她是1950年代及1960年代早期,歐洲知名的女演員,亦係當年具代表性的性感符號。至今,她活躍於義大利人與意裔美國人的相關事務中,特別是國家義裔美國人基金會(NIAF)的最大支持者之一。(☛查看維基

蘇菲亞羅蘭(Sophia Loren)
蘇菲亞羅蘭(Sophia Loren)
(1934年9月20日-),義大利國寶級女演員,第34屆奧斯卡影后、終身成就獎、金球獎等眾多國際重磅級電影獎項得主。她更於1999年獲美國電影學會選爲百年來最偉大的女演員第21名。(☛查看維基

「大石鼓」一直是跑馬地馬場的地標。
在快活谷賽事前,內場被關閉,華人觀眾蜂擁遍布大石鼓。 
(上圖攝於1890年,來源:香港賽馬會資料庫)
跑馬地馬場和大石鼓及旁邊棵樹,1930年代和2012年的對照
(圖片來源:Hong Kong Heritages 圖說香港歷史建築 facebook page)
::圖文::整理 ◣ 在在總編

上一篇
莫昭如 Augustine Mok
莫昭如 Augustine Mok
戰後出生世代,火紅年代積極投入社會活動的「文化份子」。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!