時間凝視著星座

2020/11/13閱讀時間約 2 分鐘
leeligin 作品
沉船
一艘船在狂風中沉沒
我的良心
運載烈日的貨物
殘骸到達遙遠的海岸
時間凝視著星座
像太平洋一樣打哈欠
天空過了一個不安的夜晚
受到星星颶風的干擾
我用火紅的眼睛搜尋
在我散漫的詩句中
藍天碎石
擠滿了星系的廢墟
被自己的回音攻擊
大喊
昨晚顏色被吞噬了
尚未上升
不安的體力
像洶湧的大海一樣瘋狂地搖擺
在恐怖中
我的詩看著我
顫抖著

Shipwreck
A ship sank in the raging storms
Of my conscience
Carrying cargoes of burning suns
The wreckage reaching distant shores
Time gazes at the setting constellations
Yawning like the Pacific Ocean
The sky passed a restless night
Disturbed by hurricanes of stars
I was searching with flaming eyes
In the scattered limbs of my verses
Scraps of blue skies
Crammed with ruins of galaxies
Echoes of my own voice attack me
Shouting
That the colours swallowed by last night
Have not yet risen
The restless sinews
Are rocking with rage like rough seas
In terror
My poem looked at me
And trembled

https://allpoetry.com/poems/read_by/Seshendra%20Sharma?last_i=15018322&order=&page=12
為什麼會看到廣告
Ligin Lee
Ligin Lee
遊走於影像的瞬間
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!