Yerin Baek 白藝潾 - Hall&Oates 中英歌詞

2020/12/11閱讀時間約 3 分鐘
Hall&Oates 歌曲秒數 10:31
we used to run all the way back home
我們一路奔跑回家
together, we shared toothbrushes
一起共用著牙刷
it's weird, right?
很奇怪對吧
we shared our parents like
we've got a big, big family
我們的家人都一起生活
好似是個大家庭
where are you now, where are you now?
你現在在哪呢 你現在在哪呢
you wanted to work in the city,
你想要在大都市裡上班
in a building like it's in the movie
在那電影中都會出現的高聳建築裡
you wanted to have me with you
你希望我能和你在一起
but dad told us
但爸爸告訴我們
we can't have everything
我們無法擁有一切
everything
我們所想要的那一切
we were hall & oates, light and salt
我們是霍爾與奧茲 光與鹽
birds and the bee, little cup and tea
小鳥與蜜蜂 小杯子與茶
that's all I miss
這些是我所想念的
we were holding hands, wherever we go
不論去到哪我們總手牽手
flowers and butterflies
花朵與蝴蝶
little shoes and socks
小鞋子與襪子
that's all I need
這些是我所需要的
now I became the one
somebody needs and wants
如今我也成為了對某人來說必要的存在
a part of another world
另一個世界的其中一部份
think of the time we grew together
回想我們一起成長的那段時光
we no longer need each other
我們不再無時無刻都需要彼此
as much as we did back then
不再像從前那樣
but it's alright,
但那沒關係
you'll be always on my mind
你依然會留存在我心中
我們是霍爾與奧茲 光與鹽
birds and the bee, little cup and tea
小鳥與蜜蜂 小杯子與茶
that's all I miss
這些是我所想念的
we were holding hands, wherever we go
不論去到哪我們總手牽手
flowers and butterflies
花朵與蝴蝶
little shoes and socks
小鞋子與襪子
that's all I need
這些是我所需要的

歌詞補充

Hall&Oates 是由戴瑞·霍爾(Daryl Hall)和約翰·奧茲(John Oates)組成的一個美國流行音樂樂團。他們活躍於1970年代後期和早期到20世紀80年代中期。他們結合了搖滾和節奏藍調樣式,並稱它為被稱為「搖滾和靈魂」。
(節錄自維基百科)
飛翔的魚
飛翔的魚
我是天馬行空的魚,相信有天能脫離水中在空中飛翔,於是開啟了自己的異想世界,希望大家可以一起在這裡翱翔。我在這個世界創造了特別的雲朵:「小說雲朵」、「歌詞雲朵」、「電影雲朵」,看看你今天想降落在哪片雲朵?
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!