Coldplay - Spies 歌詞英翻中

2022/06/23閱讀時間約 4 分鐘
https://coldplay.fandom.com/wiki/Spies
Coldplay的第一張專輯是我最喜歡的,每首歌的都像詩
這首Spies不是主打,沒有拍MV,但我一看到歌詞就很喜歡。
想嘗試自己翻成中文,翻得不好,請多指教
當我意識到內心沒有平靜
我問, 身為一個逃亡者你是如何生存的?
在這裡,我看不透
我問自己到底明白什麼?
指引我正確的道路吧!
潛行在水裡的間諜們從水面浮現
你抑鬱寡歡,因為你知道
間諜們隱藏在每個角落
但你無法觸及到他們,你無法
因為他們都是間諜
他們全是間諜
我意識到沒有人是自由的
因為我們都是逃亡者,看看我們的生活方式
在這裡,我因恐懼而無法入睡,無法入睡
我問我該往哪個方向?
哦,我忘記一切所學
間諜從水面浮現
你感到抑鬱寡歡,因為你知道
間諜們隱藏在每個角落
但你無法觸及到他們,無法
因為他們都是間諜
他們全是間諜
如果我們不躲藏在這裡
他們會找到我們
如果我們現在不隱藏
他們將會趁我們睡覺時抓住我們
如果我們不躲藏
他們將會找到我們
間諜從水面浮現
你感到怡然自得,因為你知道
那些間諜只能隱藏在角落
他們無法觸碰你,他們無法
因為他們只是間諜
他們只是間諜
他們只是間諜
他們只是間諜
他們只是間諜
這歌詞是來自James Bond的靈感而有戲劇化的描寫,充滿恐懼的情緒。這首歌也暗示政府的間諜活動,暗箱操作
I awake to find no peace of mind
I said how do you live
As a fugitive?
Down here, where I cannot see so clear
I said what do I know?
Show me the right way to go
And the spies came out of the water
And you're feeling so bad 'cause you know
And the spies hide out in every corner
But you can't touch them, no
'Cause they're all spies
They're all spies
I awake to see that no one is free
We're all fugitives, look at the way we live
Down here, I cannot sleep from fear, no
I said which way do I turn?
Oh I forget everything I learn
Spies came out of the water
And you're feeling so bad 'cause you know
And the spies hide out in every corner
But you can't touch them, no
'Cause they're all spies
They're all spies
And if we don't hide here
They're gonna find us
And if we don't hide now
They're gonna catch us when we sleep
And if we don't hide here
They're gonna find us
Spies came out of the water
And you're feeling so good 'cause you know
But those spies hide out in every corner
They can't touch you, no
'Cause they're just spies
They're just spies
They're just spies
They're just spies
They're just spies
參考 :
為什麼會看到廣告
Gwene
Gwene
喜歡音樂、電影,帶著一個分享的心情寫下文章。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!