记录我写给组长一家人的明信片的文字

2022/08/21閱讀時間約 6 分鐘
由于Nick回到新西兰去了,需要两周后才返回,我们的周日写作聚会就暂时搁置了。
于是我早上开车,来到茶树谷图书馆,把车停好后,背着自己沉重的书包,来到附近的大草坪,挑了一个亭子,坐下,先读了一个多小时的Twilight of the Gods-War in the Western Pacific, 1944-1945.
这是一个我非常中意的场所。以前也常来这里玩,碧绿碧绿的草坪,极其宽阔的空间,旁边有很多小朋友玩。
我喜欢这样的热闹,很喜欢在这个Playground 旁看书。
今天的天气真好,灿烂的阳光,驱散了最近几天阴冷冬雨的郁闷,只是风有点大,有种冷飕飕的感觉。
我只好时不时地站起来,在草场上不停地跑动,引来小朋友的注意,有个小男孩,也想加入一起跑。
等看书有点疲惫了,我走进了图书馆,花点时间,来记录昨天我草拟给我组长一家人的明信片的文字。
我现在的这个组长,是个土著混血,比我们高两个级别,对我们每一人都非常友好,只要我们主动找她,她能帮到我们的地方,她从不吝啬她的付出。可惜下周五后,她就要离开医疗卡和我们,去帮助她老公的生意去了。
坦诚讲,我属于不会与领导和上级搞好关系的那种人,就是中国国内那种木讷和社交拘谨的那种人,但是,在她面前,我竟然会主动找她,简单聊几句,特别是上班前和下班时,就是跟她打个招呼的那种。
话说我周四下午完成视频面试后,周五上午就收到了,需要我提供推荐人的通知。
我找组长时,她二话没说,就答应了。没有想到,周五下午她就给我完成了推荐的陈述。
周六上午,我在买好的四个漂亮的明信片上,分别写下了以下的文字。准备好了下周送给她,作为送行的小小礼物。
1. Dear ...
The couple parrots, standing side by side, on the twig, promptly reminds me of ... , our greatest Team Leader, who is going to leave us, and to devote her fathomless energy and brilliant skills, to promote ... ’s booming Concrete Business.
The birds also reminds of the poem, written by Bai Juyi ( 772–846), a renowned Chinese poet , with one of his lines, I quoted as below:
“在天愿作比翼鸟,在地愿为连理枝”
which can be translated as
“In heaven, let us be the two love Birds, flying wing to wing;
On earth, we are two trees with branches twined from spring to spring. ”
All my best wishes to you two.
接下来的三个是分别写给她的三个爱好体育运动的女儿的:
2. Dear ...
I wish you love the bird on this post card,
For me, this card is my favourite.
It is the first card, I picked up, among other bird cards, designed by Jeremy Boot, the famous Australian wildlife artist, at the bookstore.
I also ask you to do me a favour:
Could you "Say thank you, Mum. I love you, mum"
when you opened this card, to ... ?
Because she is so proud of you, whenever we chat, you are on her tip of her tongue.
Enjoy your soccer!
Love from ...
3. Dear ...
You shall soon get a guernsey nation wide,
because you are passionate about this sport;
Because you can easily catch the ball, more skillfully than this pelican, catching her prey;
Because you drop punt and torpedo punt, faster than this bird;
Because you can easily snap the ball, as if the pelican snap the fish;
Because etc etc and etc;
But most important of all, you always have your dear dad and mum, behind you.
Love from ...
4. To our gracious Gymnastics Star
Dear ...
Shall I compare thee, to this noble owl?
But I would laugh at this bird,
who just fixes her talons, lazily and idly, on the branch.
While I would marvel at you,
when you land on the bars, and perform, with grace and balance,
swinging, twisting and changing direction, moving positions,
That fascinate my eyes, which bring me back to the magic shows that I watched again and again in my childhood.
為什麼會看到廣告
    29會員
    147內容數
    主要记录我每天工作,家庭生活,社交和阅读的经历。作为一个来自中国的移民,我目前定居澳洲7年了,有很多故事想和读者分享。
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!