歌譯|峰迴路轉的每一天 Everyday is a winding road 🎧

2023/01/09閱讀時間約 4 分鐘
曾經我搭乘一位男子的便車
他是自動販賣機的維修專員
來過這條路至少兩次以上了
他滔滔不絕
我從未去過那裡
但宣傳單上看來相當吸引人

上車吧 我們走
放鬆躺坐 享受這一趟旅程
或高或低 是每個人的歷程

每一天 是蜿蜒的道路
我又向前邁進一些
每一天 是遠去的模糊影像
但距離美好未來
我又再前進一些

他為女兒取名叫伊絲特
她出生在一個星期二的晚上
我想著向來孤單的自己
對這一生感到如此陌生

上車吧 我們走
放鬆躺坐 享受這一趟旅程
或高或低 是每個人的歷程

每一天 是蜿蜒的道路
我又向前邁進一些
每一天 是遠去的模糊影像
我又向前邁進 那麼一些些

每一天 是蜿蜒的道路
我又向前邁進一些
每一天 是遠去的模糊影像
但距離美好的未來 
我又再前進一些

一直以來 漂泊在一片無序的潮浪
一直以來 依賴咖啡與尼古丁生存
懷疑我所看到的一切 是否真實
是否真的發生過
圖攝 YHCC

每一天 是蜿蜒的道路
我又向前邁進一些
每一天 是遠去的模糊影像
我又向前邁進 那麼一些些

每一天 是蜿蜒的道路
我又向前邁進一些
每一天 是遠去的模糊影像
但距離美好未來
我又更前進一些

峰迴路轉的每一天 
是柳暗花明的道路

🎞️ Everyday is a winding road - Sheryl Crow

原文歌詞
I used to ride with a vending machine repairman
He says he’s been down this road more than twice
He was high on intellectualism
I’ve never been there but the brochure looks nice
Jump in, let’s go
Lay back, enjoy the show
Everybody gets high, everybody gets low,
These are the days when anything goes

Everyday is a winding road
I get a little bit closer
Everyday is a faded sign
I get a little bit closer to feeling fine

He’s got a daughter he calls Easter
She was born on a Tuesday night
I’m just wondering why I feel so all alone
Why I’m a stranger in my own life
Jump in, let’s go
Lay back, enjoy the show
Everybody gets high, everybody gets low
These are the days when anything goes

Everyday is a winding road
I get a little bit closer
Everyday is a faded sign
I get a little bit closer

Everyday is a winding road
I get a little bit closer
Everyday is a faded sign
I get a little bit closer to feeling fine

I’ve been swimming in a sea of anarchy
I’ve been living on coffee and nicotine
I’ve been wondering if all the things I’ve seen
Were ever real, were ever really happening

Everyday is a winding road
I get a little bit closer
Everyday is a faded sign
I get a little bit closer

Everyday is a winding road
I get a little bit closer
Everyday is a faded sign
I get a little bit closer to feeling fine

Everyday is a winding road
122會員
315內容數
這裡有畫、有歌、有詩,有關於跨域觀察,體驗藝術人文的細微,目前每週更新親近藝文的內容工具,提供您參考。我是CC/希浠 -- CC是帶著缺的兩個圓圈,是記錄跨域生活使用的符號,靈感取自〈圈兒詞〉宋代女詞人朱淑真一封作弄夫婿的信;希浠是一條載著希望的小溪,盼與您一起/持續交流學習,謝謝您的來訪回饋與關注支持 .♡.
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!