情歌 (5)

2023/03/12閱讀時間約 3 分鐘
Woodstock / Joni Mitchell
I came upon a child of god
He was walking along the road
And I asked him, where are you going
And this he told me
I’m going on down to Yasgur’s farm
I’m going to join in a rock n roll band
I’m going to camp out on the land
I’m going to try an get my soul free

我遇到一個神的孩子
他正沿著路前行
我問他 告訴我 你要去哪裡
他這麼回答 他說
我要去亞斯古爾的農場
參加那裡的搖滾樂團
我要在那片土地上紮營
讓我的靈魂自由

We are stardust
We're golden
And we got to get ourselves
Back to the garden

我們是星塵
我們是金色的
而且我們必須
回到花園

Can I walk along beside you
I have come here to lose the smog
And I feel to be a cog in something turning

Well maybe it is just the time of year
Or maybe it's the time of man
I don't know who I am
But you know life is for learning

我可以和你一起前行嗎
我來這裡 是為了掃去霧霾
因為我感覺到 自己不過是一個
不停轉動的東西 裡面的小小齒輪

好吧 也許這只是 一年中的某個時刻
又或許是 人類的重要時刻
我不知道我是誰
但你知道 生命是為了學習

We are stardust
We're golden
And we've got to get ourselves
Back to the garden

我們是星塵
我們是金色的
而且我們必須
回到花園

By the time we got to Woodstock
We were half a million strong
And everywhere was the song
And the celebration

And I dreamed I saw the bombers
Riding shotgun in the sky
And they were turning into butterflies
Above our nation

當我們到達伍德斯托克
我們有五十萬人那麼強大
到處 都是歌聲
和慶典

我夢見 我看到 轟炸機
載著槍彈 在天空飛翔
它們都化成了蝴蝶
在我們的國家的上空

We are stardust
Billion year old carbon
We're golden
Caught in the devil's bargain
And we've got to get ourselves
Back to the garden

我們是星塵
十億年前的碳
我們是金色的
卻陷入魔鬼的討價還價
而且我們必須
回到花園
為什麼會看到廣告
    在我死前
    在我死前
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!