4月1日雞同鴨講篇--和一本正經的CH先生”練笑話”

2023/03/31閱讀時間約 6 分鐘

如果與AI先生保持良好關係,他也可以是一個好管家喔!

阿滴找了一個專門說外國笑話的網紅來和CH先生比賽,看看誰的笑話比較”道地”,結果網紅先生差一點就被CH先生迎頭趕上,我覺得這個議題很有趣,自己也試了試用英文來和CH先生一本正經的練練說笑的本領,發覺這個實在是非常的難上加難,因為光是理解一長串CH先生所寫的文章,再消化吸收,就早已過了那個他想要營造的”笑點”了,不過CH先生最後還是做到了,他寫了封給DOG(糟糕……醫生DOC.寫成狗了)的親筆信!

下面是CH先生所寫的笑話,有中英對照的內容:

Dear Dog Lee,
I hope this letter finds you well. I wanted to thank you for being such a paw-some doctor! Whenever I'm feeling ruff, I know I can count on you to help me get back on my paws.
I wanted to schedule a checkup for my annual barkday next week. I've been feeling a little under the weather lately, and I think I might have a case of the hound flu. I don't want to be a burden, but I was hoping you could take a look at me and maybe prescribe something to help me feel better.
Thank you again for everything you do. You truly are a top dog in your field!
Sincerely,
[Your Name]
親愛的李”狗”(醫生),
我希望這封信能找到你。我要感謝你是這樣善於”爪”藥的醫生!每當我感到煩躁時,我知道我可以指望你幫助我恢復正常。
我想在下週為我一年一度的”犬吠日”安排一次檢查。最近我感覺有點不舒服,我想我可能得了獵犬流感。我不想成為負擔,但我希望你能看看我,也許可以開些藥方來幫助我感覺好些。
再次感謝你所做的一切。你真的是你所在領域的佼佼者!
最真誠的,***
Explanation: The writer intentionally misspells "Doc" as "Dog" throughout the letter to create a humorous effect. The writer also uses dog-related puns and phrases to further play up the joke. However, it's important to note that if you are writing a serious letter to a doctor, it's best to use the correct spelling and avoid jokes or puns that might be misinterpreted or seen as disrespectful.
說明:作者在整封信中故意將“Doc”錯拼成“Dog”,以製造幽默的效果。作者還使用與狗有關的雙關語和短語來進一步開玩笑。但是,重要的是要注意,如果您要給醫生寫一封嚴肅的信,最好使用正確的拼寫,避免可能會被誤解或被視為不尊重的笑話或雙關語。

最後附上CH先生所寫的原版信件(沒有錯別字的):

Dear Dr. Lee,
I hope this letter finds you well. I wanted to thank you for being such an awesome doctor! Whenever I'm feeling unwell, I know I can count on you to help me get back on my feet.
I wanted to schedule a checkup for my annual birthday next week. I've been feeling a little under the weather lately, and I think I might have a case of the flu. I don't want to be a burden, but I was hoping you could take a look at me and maybe prescribe something to help me feel better.
Thank you again for everything you do. You truly are a top professional in your field!
Sincerely,
[Your Name]
親愛的李醫生,
我希望這封信能找到你。我想感謝你是一位如此了不起的醫生!每當我感到不適時,我知道我可以指望你幫助我重新站起來。
我想在下週為我的生日安排一次體檢。最近我感覺有點不舒服,我想我可能得了流感。我不想成為負擔,但我希望你能看看我,也許可以開些藥方來幫助我感覺好些。再次感謝你所做的一切。您確實是您所在領域的頂尖專家!
真摯地,[你的名字]
非關廣告/好康推薦放送區:
為什麼會看到廣告
187會員
141內容數
HI!新朋舊友,舊雨新知,你們好 歡迎大家一起在宇宙的星空相見*_*
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!