情歌 (19)

2023/06/03閱讀時間約 4 分鐘
That Song About The Midway / Joni Mitchell
I met you on a midway at a fair last year
And you stood out like a ruby in a black man's ear
You were playin' on the horses, you were playin' on the guitar strings
You were playin' like a devil wearin' wings

去年 我在前往市集的途中遇見了妳
妳耀眼地 像一個黑人耳上的紅寶石
妳在馬背上戲耍 在吉他的弦上踢躂
像個魔鬼 微笑地 戴上翅膀

Wearin' wings, you looked so grand wearin' wings
Do you tape them to your shoulders just to sing?
Can you fly? I heard you can, can you fly?
Like an eagle doin' your huntin' from the sky

戴上翅膀 妳撐開翅膀 看起來十分輝煌
妳將它們黏在肩上 只是為了要歌唱嗎?
妳會飛嗎?聽說妳能 妳能振翅高飛嗎?
像隻老鷹 從天空 倏然而下

I followed with the sideshows to another town
And I found you in a trailer on the camping grounds
You were betting on some lover, you were shaking up the dice
And I thought I saw you cheatin' once or twice

我跟著雜耍團 遊蕩到另外一個城鎮
而在露營地的拖車裏 我又發現了妳
妳正為了某個情郎押注 妳在搖骰子
我認為 我看到妳有耍詐 一或二次

Once or twice, I heard your bid once or twice
Were you wond'rin' was the gamble worth the price?
Pack it in, I heard you did, pack it in
Was it hard to fold a hand you knew could win?

一或二次 我聽到妳在押注 一或二次
妳是否疑惑 這場賭博 值得它的價嗎?
把它裝進去 我聽說妳做到了 把它裝進去
放棄一手妳早知會贏的賭注 是否難於上青天呢?

So lately you've been hidin', it was somewhere in the news
And I'm still at these races with my ticket stubs and my blues
And a voice calls out the numbers and it sometimes mentions mine
And I feel like I've been workin' overtime

所以最近 妳一直在躲藏 那是新聞報導的某個地方
而我仍帶著我的票根 和我的藍調 參加這場和那場的賽事
一個聲音 叫出號碼 有的時後 也會叫到我的
我感覺到 我一直不停地工作

Over time, I've lost my fire, over time
Always playin' one more hand for one more dime
Slowin' down, I'm gettin' tired, slowin' down
And I envy you, the valley that you've found

隨著時光流逝 我已失去了我的火焰 時光荏苒
總是想再多玩一把 只為了多得到一毛錢
逐漸慢了下來 我累了 逐漸慢了下來
我羨慕妳 妳發現的山谷

'Cause I'm midway, down the midway
Slowin' down, down, down, down

因我在途中 在前往市集的途中
逐漸慢了下來 慢了下來 慢了下來 慢了下來
為什麼會看到廣告
    在我死前
    在我死前
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!