09 One Call Away-Charlie Puth

2022/09/26閱讀時間約 5 分鐘
210830-0203001801
Producer-Shy Carter, Breyan Isaac, Matt Prime, MoZella, Charlie Puth & DJ Frank E
“One Call Away” is about anybody who is in love with somebody and doesn't get to see that person every single day
Released-August 20, 2015-Album-Nine Track Mind

LYRICS

I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away
Call me, baby, if you need a friend
I just wanna give you love
C'mon, c'mon, c'mon
Reaching out to you, so take a chance
No matter where you go
You know you're not alone
I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away
Come along with me and don't be scared
I just wanna set you free
C'mon, c'mon, c'mon
You and me can make it anywhere
But for now,
We could stay here for a while
Cause you know, I just wanna see you smile
No matter where you go
You know you're not alone
I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away
And when you're weak, I'll be strong
I'm gonna keep holding on
Now don't you worry,
It won't be long, darling
And when you feel like hope is gone
Just run into my arms
I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one, I'm only one call away
I'll be there to save the day
Superman got nothing on me
I'm only one call away
I'm only one call away
FAVORITE LINE
Superman got nothing on me, I'm only one call away.
在孫燕姿《渴》我分享了在大學擔任系會長的日子,雖然大多只寫到我自己的部分,呵呵(再寫就要超過字數嘞)。
大學,還帶給我另一個經驗,那是我第一次在演唱會現場當觀眾。
當時Charlie Puth在國立體育大學舉辦的演唱會。
那個時期的我剛在學校的器材室學習,研究舞台燈光和音樂的操作。
演唱會現場,那個坐在控台旁觀眾席的我,用盡所有感官,認真的紀錄著整場演出的效果,有一種一石二鳥的雙重享受,同時讓我對這位歌手印象極深。
他說著「我雖然沒有什麼特別的超能力,但只要你需要,我會一直在你的身邊。」像是給遠在天邊的愛人,一個令人安心的承諾;也是對自己的期許,希望成為她的靠山。

.相識

我在我國中的時候遇見了我的初戀。
這個人活潑、開朗、古靈精怪,練過芭蕾舞、對韓國的一切充滿興趣,課業能力普通,但體育及藝術與表演能力似乎不錯。
在入學後的第一天,她坐在我的右後方,我、她和另外兩個女生互相開朗的自我介紹(以蚊、班和雲簡稱),並成為了人生中第一批我重視的朋友。

.迷戀

當時的我把蚊放在我人際圈的第一圈,她想做的一切,都被我放在我人生的代辦事項上。
迷戀讓人的理性當機。
即便溫柔如我(自己講),也不自覺做出了不少的蠢事。
為了跟一起去買便利商店前的蛋餅,我拖晚了回家的時間;為了可以在打掃後擁有與她獨處的時間,我自告奮勇當了一整年環保股長,並用我的智慧,最大化縮減整理垃圾的時間,用最快的速度完成任務後,去倉庫幫她分發打掃用具...。
類似的事情大概還有十幾二十件,也許超過三十件。
我在當時學習到了情緒以及豐富的表情包,還有,戀愛的滋味,很甜、很蠢。
太認真地去追求的時候,會遺漏當下的美好;迷戀,會忘記每個人都是個體,給對方的,都是自己喜愛的東西。
在這裡許下第二個對自己的期許,希望我可以成為《莫斯科紳士》裡的伯爵,讓身邊的人可以與我相處愉快。
-如果可以,我希望自己成為一座靠山。
20會員
115內容數
歌曲分享 // 42.195馬拉松日記 // 學習筆記
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!