教師節卡片 Teacher's Day

2023/10/01閱讀時間約 3 分鐘

On September 28th, we celebrated Teacher's Day, and on the 27th, I was helping some elementary school students write cards.

"Alright, everyone. Take a moment to jot down your thoughts and appreciation for your teachers on these cards," I said.

"Sure, no problem," the students responded.


They all seemed quite eager to get started, so I strolled around to see what they had written.

What I found left me feeling a bit awkward and even somewhat surprised.

"Please don't make the class longer."

"You give out too much homework."

"The other day you said 'just one more minute,' and we ended up losing 10 minutes."

"They say teachers who assign too much homework will end up in hell."


Hmm... these messages didn't quite match the theme.

"Sorry, everyone. The focus for today is to express gratitude to your teachers and wish them a happy Teacher's Day."




9月28是教師節,我9/27的時候在帶小學生寫卡片

「好的,同學。請在卡片上寫上想對老師說的話。不用寫給我,寫給你們學校的老師,看是數學、體育、音樂老師都可以」我說道 (因為我臉皮薄,不好意思叫學生寫感謝的話給我,所以請他們寫給其他人)

「好的,沒問題。」學生說道


不錯不錯,大家都很積極地在寫卡片

我走下去看看大家寫了什麼


看到了讓我有點尷尬的話,有點小震驚

小勇的卡片上寫道

「老師,不要拖堂。」

「老師,作業派太多了。」

「老師,你上次說再上1分鐘,結果10分鐘就不見了。」

「老師,聽說派太多作業的老師會下地獄。」



恩......

這些內容好像和主題無關

「同學,不好意思。今天的主題是感謝老師,祝老師教師節快樂。」


164會員
194內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!