自律嘅本質係樂喺其中嘅能力

2024/01/28閱讀時間約 2 分鐘

作为一个从来冇完成过新年目标嘅人,体验咗大半年自律嘅生活:每日6点半起床、每日阅读一小时以上、冥想写作……想同大家分享下自己关于自律嘅心得。


自律嘅本质系一个人转化失败嘅能力,系一个人放低完美主义,学会乐在其中嘅能力。


长久持续不断地做一件事,需要一个人能够喺每一个节点都能给自己正反馈。如果一个人嘅正反馈系基于一个外部标准,而呢个外部标准又特别严苛,咁呢个人嘅自律肯定唔会长久。


乜嘢系严苛嘅外部标准?喺你小时候,唔做功课,系仅仅被睇作当下唔想做功课,定系会有一个外部嘅评判上升到懒惰、唔爱学习、长大冇出息?喺我们嘅成长过程中,越系喜欢对一个简单嘅行为上价值,就越系会将严苛嘅外部标准内化到自我中。小时候可能系父母或老师批评打压,长大咗就变成自我批判同内在嘅自我否定。


咁样嘅人喺长大以后,都好难做到自律。


比如同样都系读书,自我内化咗严苛嘅外部标准嘅人读20页书走神咗,就开始给自己上价值,一日唔讀書,就会上升到“我三分钟热度、懒惰、咸鱼一条、唔系读书嘅料、我坚持唔落去”的自我评价。


喺我们嘅文化中,好喜欢鼓励结果同成功,正反馈嘅来源都系基于好嘅结果。但努力过嘅人一定可以理解,结果嘅好坏并唔可控,所以基于结果嘅正反馈而可持续嘅自律,常常属于有天赋嘅人,运气好嘅人,同唔快乐嘅捲王。


咁样天赋唔高嘅普通人点样实现自律呢?答案就系抛弃结果导向嘅正反馈机制,抛弃小时候习得嘅嗰些严苛嘅外部标准,在你持续不断做一件事嘅时候,永远肯定自己,接纳自己。


读书读20页书走神咗,唔好上价值,而系转化自己嘅状态:可以换本书睇睇,亦都可以回去目录挑选自己中意嘅嗰一章跳着读,亦都可以去b站搜下别人嘅解读视频来帮助理解,或者选择听书,一边听一边叠衣服。实在唔济,今日唔睇嘅话就唔睇嘅,接受事实,但唔上价值,活喺当下,唔预设未来。当你愿意接纳自己,你会发现自己嘅内心唔再躁动唔安,变得平静,可以沉下心来做自己想做嘅事。


基于目标灵活应对,而唔止步于此给自己下定义,就系基于过程嘅正反馈。无论乜样嘅事情,只要你永远有能量选择应对,你就可以一直玩下去。能量嘅来源,就喺于你保护好自己嘅价值感,唔把过程中嘅挫折定义成结果,唔因嗰些外部标准给自己上价值,下定义,唔给自己贴负面嘅标签。


当一个人嘅生命同能量唔被打压同否定,呢个人就拥有咗自律嘅能力,自律系向上嘅生命力,系乐在其中能玩得起嚟嘅能力。

raw-image



0會員
1內容數
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容