【生活碎片_從谷底爬到地面】

2024/02/16閱讀時間約 1 分鐘
raw-image



【生活碎片_從谷底爬到地面】


前幾天看到一段話,讓我覺得深深被撫慰了。


「原生家庭不好的人

Bad people in family of origin


慢半拍,慢幾拍已經很優秀

Half a beat, a few beats is already excellent


別責怪自己,因為別人在成長的時候

Don’t blame yourself, because others are growing up


你還陷在原生家庭的內耗裡

You‘re still trapped in family of origin’s internal friction


別人在搞事業的時候

When others are engaged in their careers


你還在告訴自己,走出內耗

You‘re still telling yourself to get out of internal friction.


對的,別人爬上山頂很厲害

Yes, others climb to the top of the mountain very well.


但是你從山谷一直爬到地面,一樣很厲害

But you climbed all the way from the valley to the ground, just as good.」


我現在應該已經追上別人的起跑點,從谷底爬到地面了。


沒關係的,沒關係的,想著還有明天的那樣好好活著,不做傷天害理的事,我會為自己驕傲。


生長的家庭我不能選擇,那不是我的錯,不要再怪罪自己了,我沒有輸給誰,我還是可以擁有很棒的人生,從任何時候開始都不遲,這樣就很好了。


#生活碎片 #你很棒 #默默看書

97會員
112內容數
雜讀者,不評論書籍,單純紀錄(極私人)閱讀感受,對象有時真實、有時虛構。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!