April 27

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
  Why not be an optimist in this life, always expecting the best, always finding the best, always creating the best? Optimism leads to power; pessimism leads to weakness and defeat. Let the power of the Spirit shine in and through you, creating around you a world of beauty, peace and harmony. When your outlook on life is optimistic, you light all those souls around you, giving them hope, faith and belief in life. You will always find that like attracts like, that your optimism will create optimism and will snowball. There is always hope in life, even if it is but a tiny flickering spark to begin with. When it is surrounded with hope and love in the right atmosphere, that tiny spark will be fanned into a flame; and it will grow and grow until you are on fire with the fuel of the Spirit which is unquenchable and inextinguishable. Once it has been ignited, nothing will be able to stop it spreading.
  為什麼在這生活中不成為一個樂觀主義者,總是期待最好的,總是發現最好的,總是創造最好的?樂觀主義會帶來力量;悲觀主義會導致軟弱與挫敗。讓靈性的力量照亮我,在我周圍創造出一個美麗、寧靜、和諧的世界。當我對生活的態度是樂觀的,我會照亮所有在我周圍的靈魂,給他們(帶來)對生活的希望、信念與信仰。
  我總是會發現物以類聚,我的樂觀會創造樂觀,然後會像滾雪球一樣發展。生活總是會有希望,即使在最開始它只是一點星星之火。當它在對的氛圍下被愛與希望包圍,星星之火就可以燎原;它會不斷地擴大再擴大,直到我燃起(心中的)靈魂之火,它無法被遏制、被撲滅。一旦它被點燃,沒有任何事物可以阻止它的蔓延。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
屘寶 的其他內容
April 21
閱讀時間約 3 分鐘
April 22
閱讀時間約 2 分鐘
April 23
閱讀時間約 2 分鐘
April 24
閱讀時間約 3 分鐘
April 25
閱讀時間約 2 分鐘
April 26
閱讀時間約 2 分鐘